måndag 21 februari 2011

One Altitude - vilken höjdare!!

På taket, 282 meter upp i luften, på våning 63 ligger den: världens högsta Al fresco bar!! Nu kan vi prata om höjdare!!

Uppe på taket på den vänstra byggnaden...där...!!

One Altitude är en restaurang/bar som funnits i knappt ett år och som täcker våning 61-63 i en byggnad belägen vid Raffles place. På våning 61 finns det en "golfavdelning" med bar (här kan man alltså roa sig med att spela golf på lunchen om man nu tycker det är kul), på våning 62 ligger restaurangen "Stellar" och på högsta våningen hittar man alltså baren!

Här har man försökt skapa lite av en "bättre image", dvs man göre sig icke besvär iklädd kortbyxor och "flip-flop", men allt annat är tydligen välkommet!! Hissen upp har små fönster så man kan följa resan upp, vilket är rätt häftigt när man inser att alla andra byggnader bara försvinner under en själv.




Om det mot förmodan är någon som är lika dum som jag och inte vet vad "Al fresco bar" innebär, så kan jag berätta att det handlar en bar som är under bar himmel (i vanlig ordning, stort tack till Google...) och det kan man verkligen säga att det här är!!! Tänk er själva, nästan 300 meter upp i luften, en jättevarm kväll med ett glas kallt vitt vin i handen och en bar där du kan gå runt och har utsikt åt alla håll - jag lovar, det är lika fantastiskt som det låter!!




4 kommentarer:

  1. Det känns nästan lite sience fiction! Kan tänka mej att det är härligt att sitta och titta ut över staden när mörkret faller!
    Nu vet jag vad Al fresco bar betyder ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Känns det inte pirrigt i magen att gå runt den där baren på våning 63? Jag har höjdskräck men samtidigt blir jag även lockad att vara där. Verkar onekligen häftigt.

    SvaraRadera
  3. Det "pirrigaste" är egentligen hissen upp, annars väl där uppe är det så stort så man har ju ett "stort fast golv" under fötterna så det är inte så farligt (säger jag som inte lider speciellt av höjdskräck...)men som sagt, häftigt är det!!

    SvaraRadera
  4. Den baren skulle jag gärna besöka. Det låter jättehäftigt.

    SvaraRadera