onsdag 28 november 2012

Vilse i teknikens värld

Att jag kan gå vilse i teknikens värld är väl inte direkt någon nyhet, men här finns stället där alla har möjlighet att bokstavligen gå vilse bland alla teknikprylar. Eller vad sägs om en sex våningar hög byggnad med inte mindre än cirka 450 butiker fyllda med enbart tekniska apparater av olika slag!?


Sim Lim Square, ett mekka för den teknikintresserade, men för en sån som jag, är det mest en salig blandning av allt ifrån datorer med tillbehör, till kameror, högtalare eller någon liten detalj som behövs för att göra en ljudanläggning komplett. I min värld ser det mesta likadant ut, en massa olika prylar och kartonger i skiftande färger med en himla massa siffror och bokstäver på.

Om vi glömmer alla jämlikhetstankar en liten stund, och bortser från genustänkande över huvudtaget, så inbillar jag mig att min känsla när jag står där mitt bland alla sladdar och kontakter och ser alla som nästan lyriskt plockar bland alla attiraljer, påminner lite om den känsla en man, insläpad i motsvarande affär fylld med damskor och handväskor, kan få...


Av de 450 butikerna finns det några större där man kan flanera omkring och titta på varorna som är prismärkta så man alldeles på egen hand kan skaffa sig en prisbild. Om man tycker det är kul att pruta och hellre vill roa sig med det, finns det även flera mindre butiker där det är gångbart. För egen del blir jag mest trött av att hålla på att pruta, så jag tycker det är väldigt skönt om jag slipper.


Fast å andra sidan tycker jag det är rätt skönt att slippa Sim Lim Square över huvudtaget...

11 kommentarer:

  1. Vilket himmelrike...ja...för karlarna ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jodå, bara man är intresserad av de där tekniska prylarna så...

      Radera
  2. Hahhaa jag har tankt samma nar jag varit dar, att sa har uttrakad maste min man kanna sig nar vi gar och shoppar! Maken fick oftast aka dit ensam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kanske det kan var bra att utsätta sig för detta just i "studiesyfte".;)

      Radera
  3. Svar
    1. Så kan man kanske också uttrycka det!

      Radera
  4. Finns det en karta där man går in i huset ifall man bara är intresserad av en affär. Jag menar så man slipper springa runt och leta, utan kan få information redan från början om hur man snabbt och lätt tar sig till den önskade affären. Om det nu går snabbt och lätt förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I ärlighetens namn måste jag erkänna att det har jag inte kollat, men det brukar det ju finnas i alla stora shoppnigcenter, så jag antar att det finns här också.

      Radera
  5. Herregud! Jag är yr bara av att se bilderna!

    SvaraRadera
  6. Nä fy, det vore absolut inget för mig. Eventuellt skulle du kunna locka mig med inredningsgrejor eller mysiga möbler.... ;-)

    SvaraRadera