söndag 2 december 2012

Som ett brev på posten!

Det hann fram i tid, det efterlängtade paketet! Ett paket skickat från Sverige med julnödvändigt innehåll!



Jag har ju tänkt att bjuda mina elever på ett litet svenskt julbort idag, när det är första advent och allting. Men jag lyckades ju inte få tag i ansjovis, och hur det än är, så är en Jansson utan ansjovis lite tunn och liksom inte på riktigt. Visserligen hade jag garderat mig med matjesfiléer, men som sagt, nu behöver jag ju inte använda dom. (Dom kan vi frossa i själva någon dag!)


Jag beklagade mig ju lite över det resultatlösa ansjovisletandet och snälla Lena erbjöd sig att skicka hit ansjovis och i fredags kom den! Precis i tid! Jätteglad blev jag och nu ska jag försöka åstakomma en frestelse som förhoppningsvis åtminstone blir hyfsat lik originalet...

5 kommentarer:

  1. Tack gode Gud för bloggkompisar! :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kompisar är något som verkligen är ovärderligt och som man ska vara rädd om!

      Radera
  2. Vissa frestelser går bara inte att motstå.

    SvaraRadera
  3. Men så härligt! Och vissa saker längtar man ju som galen efter då man bor utomlands!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, och av någon underlig anledning kan jag bli sugen på saker jag aldrig äter i Sverige...

      Radera