fredag 10 oktober 2014

På väg söderut

Nu har jag packat inför morgondagens resa söderut. Jodå, helgen ska tillbringas på sydligare breddgrader, på en plats där jag aldrig tidigare varit. Det hade kanske varit trevligt om det varit läge att packa badkläder, men riktigt så långt söderut bär det inte av. Nej, eftersom jag kommer att hålla mig inom Sveriges gränser så antar jag att det är höst dit jag kommer också.


Imorgon bitti tänker jag sätta mig på ett tåg för att så småningom angöra perrongen i Lund. Det ska bli jättekul, dels naturligtvis för att jag aldrig varit där tidigare men mest för att jag ska hälsa på kompisar som jag inte träffat sedan förra sommaren. Det är ju inte alltid så enkelt att få till det där med att hitta en helg som passar, men nu har vi äntligen lyckats! Och vem vet, det kanske blir sightseeing så jag kommer hem och har utforskat fler delar av Skåne...


Uppladdningen inför morgondagen kommer att ske i tv-soffan tillsammans med Sveriges fotbollsspelande grabbar som förhoppningsvis lyckas göra fler mål än Ryssland ikväll, så:

"Heja Sverige" och "Lund, here I come"!


14 kommentarer:

  1. Trevlig resa och hoppas du får en härlig Skånesemester.

    SvaraRadera
  2. Ha en fin resa till Skåne!
    Har heller aldrig varit i Lund.
    Ser fram emot litet Skånebilder. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska det förhoppningsvis bli några stycken.

      Radera
  3. Fina höstbilder! Trevligt med en weekendresa.

    SvaraRadera
  4. Vi får väl vara nöjda med att de gjorde lika få mål som Ryssland. Ha en trevlig Skånetripp. Du har väl parlören med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som sagt, ett tag såg det ut att kunna bli fler mål i svenska målburen, så vi får kanske vara nöjda. När det gäller språkförbistringarna så har jag rätt lång tid på mig att träna på tåget ;)

      Radera
  5. Tänk att du äntligen ska åka till det underbara landskapet i söder. Lund är en trevlig stad. Måste vara stimulerande att plugga där. En riktig cykelstad. Jag önskar dig en härlig tripp. Kanske blir du så biten att du letar upp någon skola. Om ni åker på turné mot Ystad kan du få köpa en signerad bok av mig. Ha det så kul med dina kompisar. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det ska jag ha! Och man vet ju aldrig vad en sådan här helg kan föra med sig ;)

      Radera
  6. Ha en bra resa till och vistelse i min gamla hemstad! Jag bodde i Lund från det att jag föddes tills jag fyllde 14 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lund visade sig vara en mycket trevlig stad!

      Radera
  7. Hoppas du haft det riktigt bra! Vackra bilder. Kram/Annelie

    SvaraRadera