lördag 13 februari 2016

Ny liten "respaus"

Nu har jag det lite körigt igen fast anledningen är rätt angenäm om jag får säga det själv. Det har nämligen kommit besök från Sverige och just nu håller vi på att avverkar "Singapores måsten" i en rasande fart. Det har blivit allt från Orchard Road och marknader till Singapore Sling, Chinatown och Little India, Moské, Buddah- och hindutempel och en hel del annat och allt det här på två dagar!

Vi har ju inte så många dagar på oss, de vill ju se något annat också och jag "måste" ju följa med...;) Det innebär ytterligare en liten resa så imorgon bär det av till Bali några dagar. Jag får väl återkomma med såväl "resterna av Dubai" till några Baliinlägg så småningom.

Det finns alltså fler fördelar med att få besök, förutom att det innebär lite extra resande, så kan det ju även innebära lite smaskiga leveranser!


20 kommentarer:

  1. Åker ni till Bali? Jag har varit där två gånger, bätte gångerna långa vistelser, typ sex veckor, för arton-tjugo år sedan! Det skulle vara roligt att se hur det förändrats! Helst skulle man ju vilja att det inte förändrats sp himla mycket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Risken finns väl att det har förändrats alldeles för mycket...

      Radera
  2. Njut av besöket och av godiset!

    SvaraRadera
  3. Bali låter fantastiskt! Ser fram emot att se bilder! Har däremot aldrig fattat grejen med svenskt lösgodis eller vad det nu är, det äter jag aldrig (har många andra laster dock ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl erkänna att just godis är en av mina laster (det finns fler!), och helst ska det vara saltlakrits.

      Radera
  4. WOW! Bali, inte helt fel alls. Är en aning avis här;-) Njut av sol och värme och förät dig inte på dumlorna;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev några väldigt härliga dagar på Bali :)

      Radera
  5. Så "jobbigt" du har det. Men jag tror att du hämtar dig snart igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det går hyfsat lätt med återhämtningen, så nu är frågan vad jag ska hitta på nästa gång!

      Radera
  6. Ha ett fortsatt fint resande!
    Läste nu ditt Dubaiinlägg. Oj, så många höga byggnader de har. Jag skulle ha ständig höjdskräck om jag bodde där. Låter definitivt lugnare att vara kvar nere på marken. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det sanslöst hur mycket det kan byggas på höjden!

      Radera
  7. Härligt med Sverigebesök och "vanligt" godis. Hoppas ni får en fin resa på Bali. Kram

    SvaraRadera
  8. Bali låter lockande. Var rädd om tänderna. :)Dumle vågar jag mig inte på längre. Har inte råd med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man suger på dem blir det billigare - jag lovar!

      Radera
  9. Singapore är definitivt ett ställe man får positiva vibbar av. När man läser här hos dig, menar jag. Singapore Sling, Chinatown och Little India, låter onekligen lockande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mycket som är sevärt och väl värt att uppleva, mer än jag kunde föreställa mig innan vi hamnade här.

      Radera
  10. Tur att du får leka guide ibland. Pluggböckerna tål att bli dammiga, antar jag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gör de, frågan är hur dammiga jag kan tillåta dem att bli...

      Radera