måndag 15 september 2014

En söndag i september

Så var valdagen över. Oavsett om utgången blev som ni önskade så hoppas jag ni alla varit och sagt ert i valet. För egen del var det avklarat i början av veckan. Jag vet att många tycker det är lite extra högtidligt att gå och rösta på själva valdagen, men jag tycker nog inte det spelar så stor roll, utan tillhör de som gärna gör det någon dag i förväg.

Igår hade jag för övrigt något annat viktigt(?) för mig eftersom jag hade en sådan där dag som skulle tillbringas  med att försöka putta bollar i hål. För övrigt en mycket spännande dag vädermässigt. När det hela startade så låg dimman tät över nejden och termometern visade på sex (!) grader. Något kylslaget med andra ord. Efter att ha avverkat de 18 hålen så sken solen från en knallblå himmel och termometern visade på 19 grader.


Gissa om det skalades av kläder under dagen! Jag kan ju säga som så, att när vi stod där i våra ärmlösa överdelar och svettades var det svårt att tro att vi några timmar tidigare stått och huttrat i tröjor, jackor och halsdukar. Men det är väl det som är höst när den är som bäst, eller...?

Nu ska jag packa in mig i bilen och styra österut mot den kungliga huvudstaden och de båda döttrarna. Det ska bli jättemysigt att få spendera ett par dagar tillsammans med dem.

6 kommentarer:

  1. Ljuvligt vacker bild. September är en fin månad, både sommar och höst samtidigt:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och just den här september har ju varit något alldeles fantastiskt!

      Radera
  2. Välkommen till Stockholm. Om det var dimma imorse så missade jag den. Nu skiner solen från en klarblå himmel. Gissar att det kommer bli minst 19 grader senare idag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en snabbvända till storstan, men en mycket trevlig sådan!

      Radera
  3. Hej Marina
    Du tillhör en av de lyckliga vinnarna till bokmässebiljetter. Är du snäll och mejlar mig din adress så jag kan skicka biljetterna den här veckan?
    Ha det så bra!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera