fredag 16 maj 2014

Nytt nummer av Swea Magazine!

Vi lyckades ytterligare en gång - ännu ett nummer av vår egen tidning Swea magazine har fått lämna tryckpressarna!


Det innebär att det nu står ett gäng lådor fyllda med tidningsinnehåll i hallen och stora delar av lägenheten har en doft som påminner om ett tidningstryckeri, men vad gör det? Jag kan stå ut med det ett tag för det är alltid lika kul när vi får den i handen och vi inser att det blev en "riktig tidning" den här gången också.


Än så länge är den inte officiell, utan den kommer att delas ut till alla medlemmar under senare delen av maj, så framsidan är ännu så länge en rätt så bevarad hemlighet. Däremot så har vi naturligtvis haft vårt lilla egna firande, och då spelade det faktiskt ingen roll att det var torsdag, det var värt ett glas champagne. Nu vet jag i och för sig inte om det finns någon som tycker att man inte kan dricka champagne en torsdag, men om det skulle finnas det vill jag bara säga att då har den personen fel, det gick alldeles utmärkt!


Det är lite svårt att förstå att det är hela sju nummer sedan jag var med första gången, frågan är vart tiden tog vägen... Men det är ju som man säger, tiden går fort när man har kul! Även det här numret kommer så småningom att läggas ut på nätet och när det sker återkommer jag med länken.


Om det är någon som inte sett förra numret och är lite nyfiken, så finns det att läsa här:
sid.1-31   sid.32-63   sid.64-96

4 kommentarer:

  1. När länken kommer ska jag testa att skölja ner det senaste numret av Swea med lite "bubbel". Jag kanske t o m testar en tisdag. Man måste våga ta ut svängarna ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tisdagar är en mycket bra dag för att "gå Wilde and crazy"!

      Radera
  2. Doften av nytryckta tidningar/böcker är ljuvlig. Älskar att hålla en egenproducerad tidning i handen. Läste ju förra numret och ser fram emot den här tidningen.
    Champagne ett ett göas vin går ner alla dagar i veckan;-)

    SvaraRadera
  3. Ja jag måste säga att det där med att hålla en nytryckt tidning i handen som man varit med och tillverkat själv var en mycket speciell känsla.

    SvaraRadera