onsdag 14 januari 2015

På väg igen!

Efter att SJ gjort sitt och skött sina kort på ett alldeles ypperligt sätt så sitter jag nu på Arlanda och väntar. Vad jag väntar på? Jo att planet som ska ta mig mot varmare breddgrader ska avgå. Det är med andra ord dags för ytterligare lite tid i Singapore. Hur länge det blir den här gången får vi väl se, men planen är till slutet av mars, men planer är ju, som vi alla vet, till för att ändras.

Hur som helst så ska nästa inlägg komma från ekvatorläge och värme. Ok, jag tycker visst om vinter, och jag tycker också om att åka skridskor, men inte när det är isbana överallt - inklusive gångvägar! Men jag hoppas för er skull, alla ni som har några månader av innevarande årstid kvar, att det blir en riktigt fin vinter fortsättningsvis. Varannandagsväder gör ju inte många glada, om man säger så...

Återkommer med rapport efter framkomst!

19 kommentarer:

  1. Alltid på G. Jag kommer förstås att följa ekvatorläget. Ha de gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är alltid lika trevligt att ha dig med.

      Radera
  2. Men så underbart att få åka iväg från detta hemska halkväder till värme och sol! All lycka! Så härligt du kommer att få det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns rätt skönt att inte inte behöva tänka på isbroddar under en tid framöver.

      Radera
  3. Trevlig resa! Vi hänger med här på bloggen! :)

    SvaraRadera
  4. Jag hörde att det var glasklart på vägarna, då är det inte dumt med lite varmare väder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns rätt bra faktiskt, det var onödigt mycket is nu!

      Radera
  5. Jag hoppas du fick en fin och behaglig resa med inte alltför många förseningar. Bosse L

    SvaraRadera
  6. Trevlig resa och uppehälle i Singapore önskar Hjo. Varannandagsväder är det verkligen. Halt och jäkligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ne, det svenska vintervädret som var just nu känns inte helt ok!

      Radera
  7. Å vad skönt. Skulle gärna byta just nu. Stormen viner och så fort man går ut blir det ofrivillig skridskoåkning, den icke så graciösa stilen.

    Hoppas du fick en bra resa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack resan gick bra och isbroddarna är nu lagda på hyllan för ett tag.

      Radera
  8. Så härligt det låter!! Nä, svensk vinter saknar jag definitivt inte. Annat är det då våren kommer, finns inget som går upp mot nordisk vår. Ha det riktigt gott!! Kram/Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ska jag försöka med! Sedan vet man ju aldrig, det kan mycket väl bli en svensk vår i år

      Radera
  9. Så härligt att kunna varva så där. :) Det finns så många utlandssvenskar som inte satt sin fot i Sverige på flera år av pengabrist och jag undrar så hur de står ut just med tanke på familj om än inte just Sverige som land.

    SvaraRadera