lördag 10 januari 2015

Så blev det vinter!

Ooops vad tiden sprungit iväg! Det har inte varit meningen att vara tyst så länge, men tiden har liksom bara försvunnit. Nu är i alla fall julen och allt som hör till slut för i år. Alla mina framtagna fyra(!) julsaker har återförpassats ner till källaren i väntan på nästa jul och det enda som nu skvallrar om att det varit jul är den enorma och fantastiskt vackra amaryllisuppsättning som vi fick lagom till jul. Jag hade dock inte riktigt samvete att stänga in den inte fullt lika vackra julpudeln i källaren, så han får tillbringa sommaren tillsammans med gråtomten som även han har tillstånd att stanna kvar trots att julen är slut.


Om det skulle ha varit någon som saknat snön den här vintern så verkar dessa personer kunna få så det räcker och blir över just nu. Vinden viner och snön yr utanför fönstren och det känns rätt ok att ha intagit ett soffhörn för att titta på alla olika varianter av skidåkning som erbjuds via tv-skärmen.

Förutom att jag tänkte titta på alla som sliter i skidspåren denna dag så håller jag även på att bekantar mig med min nya leksak. Jag har nämligen blivit med ny dator! Och efter noga övervägande så blev det en sådan där med frukt på locket. Det är kanske också en liten bidragande orsak till att det har varit lite tyst härifrån, jag har liksom fullt upp med att lära mig hur denna tingest fungerar. Men jag tror nog att vi ska kunna bli riktigt bra kompisar så småningom. Jag är ju ingen sådan där teknisk fantom om man säger så, men förhoppningen finns...


(Så småningom ska jag börja lära mig att redigera bilder också...!!)

16 kommentarer:

  1. Jag gillar den lurviga varelsen i grått, mycket JUL. :-) Vi har själva två liknande varelser i vår juldekoration.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, men han är så mysig så hos oss har han blivit en "året-runt-tomte" och det är han som ser till lägenheten när vi inte är där.

      Radera
  2. Vilka härliga figurer, både tomten och pudeln. Självklart ska de stå framme hela året :-)

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
  3. Gråa tomtar hör ju till vardagen. De finns ju året om. Du får flytta ut honom till sommarstugan så tar han hand om den medan du är borta. Och lycka till med nya datorn. Det är kanske tur att det snöar så mycket för det är lättare att vara inomhus då. Det måste du ju vara för att lära dig maskinen ordentligt. (I alla fall om du är i Sverige just nu. Lite kallt för att sitta ute med datorn i knät skulle jag tro)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite i kallaste laget för övningar som den kanske...

      Radera
  4. Vad är "en sådan där med frukt på locket" ? En undran från den okunnige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett litet, inte allt för lyckat, försök att vara lite vitsig... Det handlar alltså om en Mac, och eftersom det är en Apple-dator, så är det ett äpple på locket.

      Radera
  5. En sådan fin gråtomte! Verkligen mysig och vacker.
    Jag hade Mac under många år men gick faktiskt över till PC då allt var så dyrt att köpa till för Macen. Gillar båda typerna datorer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får väl se hur det går och vilken jag föredrar.

      Radera
  6. Pudeln är så charmig

    SvaraRadera
  7. Mac är bra men dyrt. Så att.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis kommer vi att trivas ihop!

      Radera