måndag 24 april 2017

En kväll på stan

Här har det börjat röra på sig. Det har varit lite fullt ös på "pack- och röjfronten" skulle man kunna säga. Det börjar ju dra ihop sig... Men riktigt än är det inte dags och bara för att påminna er om att jag är kvar några dagar till så blir det lite kvällsbilder från en underbar stad...





Bara så att ni ska veta att det kanske inte är sådär fantastiskt underbart hela tiden, och bara för att jag ska komma ihåg att det inte är det så kommer en liten annan sida av stan här också!


Det är ju så, att när det regnar här så regnar det minst sagt ordentligt och det kan ju vara bra att komma ihåg när jag om några dagar befinner mig på något kyligare breddgrader...

21 kommentarer:

  1. Ja, jäklar vad det kan regna. Enligt ryktet är det dock inte regn utan snö hemma i Sverige. Förhoppningsvis har det smält tills du är på plats.
    Lycka till med allt packande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, det där med snö låter ju lovande...jag vill ha vår när jag kommer hem!!!

      Radera
  2. Ja, förhoppningsvis så är snön som är på väg till Sverige borta precis som statskassan är när du återkommer till moderlandet!
    Ja, nog regnar det alltid. Det måste ju nästan vara riskfyllt när det störtar ner så där som på bilderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill att snön ska försvinna väldigt snart!!! Och ja, det kommer verkligen osannolika mängder. Och faktum är att när det är en sådan där riktig monsunskur så är det lika bra att ta av skorna för vattnet går ofta upp tillfotknölarna. (fast det är ju i alla fall varmt)

      Radera
  3. Här kan det också regna VÄLDIGT rejält. Och till råga på allt så fick vi till och med SNÖ nu i januari. Inte så mycket, och den första snön på 90 år - men ändå! Fast jag tyckte mest att det var kul :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att det byggdes rätt många spanska snögubbar i januari ;)

      Radera
  4. Ja, det kan verkligen regna. Lycka till med packandet och välkommen hem så småningom.

    SvaraRadera
  5. Aha, så ni är på väg till Sverige?
    En aning kallare får ni nog där....men vår och sommar kommer så småningom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, på torsdag flyger vi iväg och lämnar värmen. fast det blir säkert en sådan där riktigt underbar svensk vår så småningom...

      Radera
  6. Tack för vackra bilder och oftast är det ju så att det finns en positiv och en negativ sida av det mesta. Men oftast blir det den positiva man tar med sig.
    Och visst kan det regna och svämma över. Bra att även ta med det när man tycker att det regnar hemma i Sverige. Allt är ju relativt!
    Välkomna hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är tur att det är det positiva man kommer ihåg. Det är ju mysigare att tänka på sådana saker :)

      Radera
  7. Förutom syndafloden var det härliga bilder från Singapore, som jag kommer att sakna rejält kan jag säga.
    Vet inte när ni kommer hem, men va' beredd på 20 cm nysnö...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även "syndafloderna" har sin charm ;) Och nej, jag vill inte ha snö när jag kommer hem!!!

      Radera
  8. Förstår att du kommer att sakna Singapore. Det är verkligen en intressant och omväxlande stad.
    Skyfall som du har i Singapore kanske är litet mer ovanliga i Sverige. :) Jag minns ett otroligt skyfall i Belize. Det var mycket vatten som kom uppifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som är mest fascinerande här är hur fort vattnet försvinner efter skyfallen. Någon timme senare finns det inga spår kvar.

      Radera
  9. Ja, det har varit trevligt att få se mycket av Singapore även dessa fina kvällsbilder. Här har det även varit översvämningar i Andalusien. När det regnar så regnar det i mängder och lämnar sand på fönster och utemöbler=(
    Hoppas att vädret är okej nu tills du kommer hem till Sverige

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är vi i Sverige och tydligen tog vi lite sol med oss!

      Radera
  10. Ja, det har varit trevligt att få se mycket av Singapore även dessa fina kvällsbilder. Här har det även varit översvämningar i Andalusien. När det regnar så regnar det i mängder och lämnar sand på fönster och utemöbler=(
    Hoppas att vädret är okej nu tills du kommer hem till Sverige

    SvaraRadera
  11. Oj vilket regn! Men av någon anledning tar jag hellre sådana skurar än långdraget små regn. :)
    Gissar att det är många känslor nu de sista dagarna. Vet bara hur jag kände efter ett år på Bali, och det var endast 1 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit många känslor men nu tror jag vi har landat i det, i alla fall just nu. Det kommer säkert att komma över oss igen då och då, fast Singapore finns ju kvar...;)

      Radera