måndag 11 mars 2013

En gyllene bioupplevelse

Att se på bio halvliggandes i en skinnfåtölj med filt över benen och med ett glas champagne till popcornen, skulle det kunna vara något? Helt ok - jag lovar, nu har jag testat!


Här finns nämligen möjligheten att få göra det. (Det finns säkert på fler platser, men för mig som är uppväxt i "de värmländska skogarna" så är det mesta fortfarande, tre år efter ankomsten till storstaden, lyxigt, annorlunda och nytt)


Innan bion kan man sitta i loungen och äta lite, och/eller förse sig med ett litet glas med något trevligt innehåll ifrån baren. Väl inne på bion, bekvämt parkerad i en mjuk fåtölj, finns möjligheten att trycka på den lilla gröna knappen så kommer genast en servitör och tar beställning på ytterligare trevlig förtäring som önskas till bion. Prata om att känna sig som kung för en stund!!!


Det mest fascinerande är att kostnaden för biljetten är inte mycket mer än för en vanlig hederlig biobiljett hemma i Sverige. Fast å andra sidan så tillkommer ju resultatet av tryckningarna på den gröna knappen, men ändå...

Att sedan avsluta en sådan kväll på boardwalken, som leder från fastlandet till ön Sentosa, och titta på solnedgången, innebär absolut att den där känslan av att behöva nypa lite i armen för att förstå att det är på riktigt, infinner sig...



4 kommentarer:

  1. Fantastiska Singapore.
    Precis så har jag det här hemma i TV-fåtöljen.
    På tal om fantastiska Singapore. Jag läste just denna lovsång till Singapore,
    http://www.expressen.se/leva-och-bo/titta-in-hemma-hos-magikern-joe-labero/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man. Att han har satt upp en show här, det visste jag. Men inte att han bodde här...

      Radera