fredag 15 mars 2013

"Världen är så stor så stor..."

Den är stor, den där världen! Det finns så mycket att se, så mycket jag skulle vilja upptäcka och ibland känns det lite "So much to do and so little time...", fast å andra sidan vete sjutton om jag inte befinner mig i en värld där jag kan vända på det hela till "So much time and so little to do"...

"So little to do", som i så lite "måste-göranden", annars har jag att göra, fast det är mera självalda göra-saker, som till exempel att upptäcka världen!

Fast den där villfarelsen med upptäcka-världen-idén tas jag rätt snabbt ur, det räcker med en blick på väggen där världskartan, så stor och värdig, pryder sin plats. Världen är stooor och oj, vad många vita fläckar det finns på min upptäckandeplan! Det tar inte så lång stund att inse att det är rätt mycket kvar...

Men i min lilla värld känns det som om det är mycket avverkat - och jag behöver ju inte åka speciellt långt för att uppleva vackra Robinson-öar med kristallklart vatten, vit sand, palmer och  färgglada fiskar och den fantastiska förmånen gäller det att ta tillvara på så länge jag kan. (och det tänker jag göra!!)

En annan plan är att försöka hinna med ett antal av de asiatiska storstäderna. Inte så mycket för att jag älskar storstäder, utan mer för att det är en så fantastisk kontrast att komma ifrån Singapore till andra städer i närheten. Det är alltid lika fascinerande att lämna den här glasbubblan för att hälsa på i "det riktiga Asien", oavsett om det handlar om en öde strand eller ett pulserande stadsliv.

Den här helgen ska ytterligare en vit fläck på kartan begåvas med ett besök, nämligen Bangkok. I eftermiddag bär det av, och det ska bli väldigt roligt och spännande att få komma dit. Förhoppningsvis ska det bli en och annan bild så att ni som vill det, ska få dela resan med mig!

Do not live your life in the past,
or in the future; live it as it happens, 
in the present





12 kommentarer:

  1. Vi vill gärna följa med på den resan, spännande med bangkok.
    Trelig resa!

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa! Som vanligt så "åker" jag med. Bangkok blir en spännande upplevelse.
    En av mina andra vita fläckar, kvarvarande snö mellan gäststugan och vedboden, blev upphov till dagens blogginlägg.

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk så många ställen man skulle vilja se. Nu har resandet stagnerat för oss. Skolbarn, restrött make, vi bor i ett paradis och så är det ju så attans långt till allt från Sydafrika. Men nu snart måste vi allt ta tag i att se lite mer av Sydafrika.

    Bangkok måste ju ses men det är allt. Tycker jag. Men Hong Kong däremot!!!! Dit skulle jag kunna åka hur ofta som helst. Vet inte vad det är med den staden.

    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  4. Glad att jag har dig till bloggpolare, då slipper jag ju resa så mycket själv. Där du varit har jag också varit via din blogg och ibland har jag googlat lite extra kring det du skriver om.
    Fats värst var när jag läste mingeltidningen som du visade på. Borde inte vara så nyfiken. Hoppas Lilla Frun och jag snart kan provflyga någon mindre sträcka....sedan kommer vi och hälsar på...börjar bli djävligt trött på att kuska runt i Husbil!
    Ha en fin helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  5. Världen är enormt stor och det är galet! En världsomsegling skulle inte sitta fel :) Ha det gött i Bankok! Ser fram emot bilder!

    SvaraRadera
  6. Önskar dig också en trevlig resa med mycket nya intryck och minnen.

    SvaraRadera
  7. Då ses vi imorgon minsann, kul!!! Susanna

    SvaraRadera
  8. Nu ligger jag pyrt till med tiden....ska ju möta dig "live" om några minuter...bäst att rusa!!

    SvaraRadera
  9. Jag har haft turen att kunna uppleva en del länder i Europa. Men asien är vit för mig. Var glad för att du har möjligheten att uppleva allt det du gör - och NJUT!!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  10. Men...då kunde ju vi ha dejtat. Jag var ju i Bangkok i lördags. Nja...bara på flygplatsen dock. Men ändå ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Maken ar just nu i Bangkok, pa vag hem fran Sydney! Jag alskar Bangkok, underbart vanliga manniskor, harligt klimat och mycket att se!

    SvaraRadera
  12. Spännande platser! Så olika det kan vara. För mig är en promenad till andra sidan Nissan som att besöka en annan världsdel...

    SvaraRadera