onsdag 20 mars 2013

Tillbaka




Sådärja, tillbaka efter några spännande dagar i Bangkok med bagaget fyllt med nya upplevelser och intryck.


Förutom alla "vanliga" reseintryck, har jag dessutom den här gången träffat två av mina bloggkontakter "live" och det var fantastiskt kul! Annika och Susanna, båda bosatta i Bankok sedan många år, tog hand om mig en dag och förutom att det var väldigt trevligt bara att träffas och fika, visade de mig dessutom mig runt i Bankoks slum, delar dit jag aldrig kommit på egen hand.

Jag fick lite mer insyn i de projekt som de båda ägnar sig åt för att hjälpa de utslagna i slummen. På deras respektive bloggar kan ni läsa mer om Annika och Susanna och deras spännande förehavanden i slummen.

Som sagt, naturligtvis var detta en av resans höjdpunkter, men jag hann med en hel del annat också, även om det finns mer att önska, som man inte hinner på några dagar. Nu ska jag i alla fall roa mig med att sortera intryck och bilder, så ska det förhoppningsvis resultera i ett inlägg om Bangkok inom snar framtid (imorgon, eller så...)

6 kommentarer:

  1. Tänk så mycket bloggandet bidrar med. Härliga bloggkontakter, ständig bildning och nu oxå reseguidning. Jag ser fram emot kommande Bangkokrapport.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen helt fantastiskt vilka möjligheter bloggandet har fört med sig!

      Radera
  2. Visst är det kul att träffa en bloggare IRL!
    Att se baksidan av en känd turiststad skadar nog inte.
    Man inser att man ska vara jäkligt tacksam för det man har.
    Ska bli intressant att se dina bilder!
    Kram Elle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade man bara mer tid när man är på olika ställen finns det troligen väldigt mycket att upptäcka som man aldrig hinner se.

      Radera
  3. Fantasiskt kul att ses...och det kändes precis som när man träffar en vän som man inte sett p´ett tag. Bloggeriet leder till sa manga roliga moten....hoppas vi ses snart igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut - det var jättekul! Och precis som du säger, det känns ju som om man känt varandra länge...

      Radera