torsdag 16 december 2010

Lagom mycket vinter?

När vi nu har uppfunnit det lilla ordet "lagom" i det här landet, kan det då inte få användas!? Jag skulle vilja ha lite "lagom vinter". Det är väl synd att säga att varken 20 grader kallt eller 0-gradigt med snöstorm är speciellt "lagom"! Jag vill ha en lagom vinter med 3 dm snö, -5 grader och strålande sol... Ja, jag vet, jag ska inte klaga, jag ska lämna det här vädret om en månad, men om jag ska kunna längta efter svensk vinter, behöver det definitivt vara lite annorlunda väder!

Idag har jag förresten uppdaterat mig sådär lite lagom om vad som har hänt i Sverige under hösten. Har varit på ett av dom där ställena där man kan läsa skvallertidningar med gott samvete samtidigt som någon desperat försöker göra något åt ens hår, som inte någon gjort något åt på alldeles för länge! Nu vet jag i alla fall att näst efter kungens framfart på krogen och gamla kärleksaffärer, så är det viktigaste som hänt här under hösten "Bonde söker fru". Vad i himlens namn skulle tidningarna skriva om ifall detta program skulle läggas ner? Det bästa är ju att det till och med skrivs om de "gamla" bönder som varit med för flera säsonger sedan - vill vi verkligen veta hur många dater de har haft sedan tv-kamrorna slocknade för ett antal år sedan? Bevisligen är det väl några som vill det eftersom tidningarna säljs. (eller så är det bara hos tandläkaren och frissan vi läser dom, för då kan vi ju låtsas som om vi inte alls vill veta egentligen)

Nåja, nu är jag i alla fall uppdaterad! Annars så kan jag väl säga, att bortsett från att håret är elektriskt, läpparna spricker (har väl gjort över med nästan ett halvt cerat på två dagar!), näsan rinner och jag fryser, så känns det rätt bra att vara  hemma. Och ja, det är fint när snön gnistrar i solskenet...och förhoppningsvis blir det en lagom vinter till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar