måndag 20 januari 2014

Golfhelg med avsked

Något av det bästa med det här livet är samtidigt det värsta.Här kommer och går människor hela tiden, vilket  innebär att man träffar massor av nya härliga bekantskaper, men det innebär även att man måste genomgå ett antal avsked.

Helgen som gick var en helg fylld med mixade känslor. En golfhelg på den närliggande ön Bintan (om denna ö finns x antal tidigare inlägg, så nu blir det inga detaljer den här gången!) tillsammans med några underbara vänner vi lärt känna under vår tid i Singapore och nu är det dags för dem att dra vidare.


Helgen var helt underbar! Bra väder (på lördag var det inte ens för varmt!!) och supertrevligt sällskap. Sedan att golfbanorna på Bintan är helt fantastiska gör ju inte saken sämre! Eftersom jag har fått lära mig att en golfares huvudsakliga upgift inte är att fota, så blir det inte så många bilder, men tillräckligt många för att påvisa att det kan vara en ren naturupplevelse också. (Troligtvis även tillräckligt många för att bevisa att vi har det något varmare och mer snöfritt än ni har i Sverige för närvarande...)



Sedan är det ju som vanligt, det där med själva golfspelet är ju alltid ömsom vin och ömsom vatten. Jag förstår inte hur det kan vara så besvärligt. Jag ska alltså slå till en helt stillaliggande boll. Jag får slå precis när jag vill med en klubba jag har valt alldeles själv! Och sedan ska den där yttepyttelilla bollen ner i ett hål som är otroligt mycket större än bollen - jamen vad är det som är så svårt!? Himla tur att jag tycker det är kul, och att det är ett fantastiskt trevligt sätt att umgås på och att jag faktiskt lyckas med bedriften att ta en och annan bild ibland...


Men som sagt, det var ju trots allt även lite sorgligt, men nu är det bara att önska våra vänner lycka till med sitt "nya äventyr" som innebär flytt till Dubai och för egen del får jag väl se det som en möjlighet att resa till och upptäcka ett land där jag aldrig varit tidigare...

10 kommentarer:

  1. Det blir säkert koncentrationsproblem på så fina golfbanor och med trevligt sällskap. Du får skylla på solen eller något annat, hehe!
    Visst är det tråkigt med avsked men som du säger så kan man ju se det som en möjlighet att hälsa på och uppleva ett nytt ställe.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det hjälper så skyller jag gärna på både som och trevligt sällskap!!

      Radera
  2. Ja det blir många nya möten och avsked som expat. Hang in there!
    Hälsningar från Connecticut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man tänker efter så kanske alla nya spännande möten är värda avskeden...Kontakterna kan man ju ha kvar ändå!

      Radera
  3. Nu är jag ju en sådan som vågar vägra spela golf. Fotboll, annars får det vara för min del;-)

    Men som tur är lyckades du ta några härliga bilder som verkligen värmer i den jär kylan.
    Å du, Dubai är kanooooon. Det är bara våldgästa dina vänner;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag ser verkligen fram emot att få besöka Dubai.

      Radera
  4. Vackra omgivningar!
    Ja du, avsked är tufft och kan vara sa otroligt sorgligt och göra väldigt ont. I know.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, men samtidigt är det ju härligt att få tillgång till kontakter över hala världen...

      Radera
  5. Visserligen har vi en golfbana i närheten med grönt gräs - eftersom Tyskland fortfarande är snöfritt. Men "din" golfbana är nog väldigt mycket intressantare...och varmare!
    Att ta avsked hör tyvärr till i livet, oavsett var man bor.
    Ha en fin vecka!
    Kram Elle

    SvaraRadera