söndag 26 januari 2014

Swea Magazine

Först och främst vill jag tacka alla er som lämnade så gulliga kommentarer till förra inlägget! Visst är det härligt att få känna sig bra ibland!? Allt som oftast sätter han den där Jante käppar i hjulen för oss när vi vill tycka att vi är bra, men just den här gången bestämde jag mig för att strunta i honom! Så oavsett vad som händer (det är mycket troligt att det inte händer mer än så här), så känns det bra och jag kan fortsätta som jag gör.

Och som de skulle ha sagt i Monthy Python: "And now over to something completely different":

Kommer ni ihåg vår tidning, SWEA Magazine? Tidningen som ges ut i de flesta länder där föreningen SWEA finns. Här är vi ju mäkta stolta över vår tidning som vann priset för bästa SWEA-tidning i Asien! Jättekul! Och eftersom vi alla som är med och gör den är glada amatörer i fråga om tidningsarbete, gör det ju saken ändå trevligare. Skulle någon av er vilja kika, så finns den nu på nätet, och visserligen är det naturligtvis en hel del med Singapore-anknytning, men det finns även flertalet resereportage, recept på smarriga smoothies och mycket annat smått och gott!





Nyfikna? I så fall finns den här:

sid. 1-31      sid. 32-63      sid.64-96

Hoppas ni hittar något läsvärt!

11 kommentarer:

  1. Jag ska genast gå in dit och kika :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittade något du tyckte var läsvärt!

      Radera
  2. Jag har kikat redan ....den tidningen ska ni vara otroligt stolta över. Väldigt proffsig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vi, men frågan är om vi inte ska försöka sänka ribban lite den här gången...

      Radera
  3. Tack för ny spännande läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar en del som du kan tycka är värt att läsa!

      Radera
  4. Nu har jag inte gått in än, men ska. Men av dina bilder att dömma kan jag bara säga: STORT GRATTIS! Den är ju otroligt fin och jag förstår att ni vann Asien-priset! Den utmärkelsen är ni väl värda.
    Layouten är ju urfin! Detta sagt av en som faktiskt har tidlingslayout som jobb!!! Trodde ni - eller åtminstone några av er var proffs!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag bläddrat igenom den fina tjocka tidningen och kan bara bekräfta vad jag sa i föregående kommentar. Ni täcker olika områden och har ju världens "kändis-sponsorer". Bra jobbat, verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jo vi är väldigt nöjda och stolta! "Problemet" är bara att förväntningarna är lite höga just nu, såväl från oss själva som från de som ska läsa den, så nu har vi sagt att vi kanske ska tillåta oss att sänka ribban lite den här gången... (och med någon vid rodret (underteckad!!) som inte riktigt vet vad hon gör får vi väl se vad det blir...;)

      Radera
  6. Så kul det måste vara med egen tidning och utmanande. :-)
    sv:
    Jag räknar bara ner till nya jobbet. ;-)
    Ha en riktigt bra början på veckan! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en utmaning - en utmaning som är väldigt rolig!

      Radera