lördag 29 oktober 2011

Bättre sent än aldrig...


För ett tag sen kom det en bloggutmärkelse från två håll - tack igen Anniverse och Camilla! Med dom följde det, som sig bör, en liten uppgift. Jag vet att jag har varit rätt dålig på att besvara medföljande frågor, men jag ska göra ett försök i alla fall den här gången, även om det blev lite sent, men som sagt, bättre sent än aldrig...eller...?

(Skulle det vara någon som tycker sig ha läst det här tidigare, eller bara känner att det är fruktansvärt tråkigt att läsa, så vet ni att det finns ett litet rött kryss uppe i högra hörnet som man kan använda sig av!)

1.Varför började du blogga?
Den här frågan vet jag att jag har svarat på tidigare, och det var helt enkelt för att de nära och kära där hemma skulle få lite info om vårt nya hemland.

2. Vad har du för mål med bloggen?
Det är till största delen samma som ovan, fast kretsen med "nära och kära" har utökats! Jag vill berätta om Singapore, försöka blanda skämt och allvar och i bästa fall kunna underhålla någon en stund.

3. Vilka bloggar följer du?
Ett helt gäng av varierande karaktär. Här finns bloggar med underbara foton, utlandssvenskar, bloggar med underhållande texter....

4.Vad har du för favoritfärg?
Ingen speciell, det beror helt på sammanhang och humör!

5. Vad har du för favoritfilmer?
Oj! Det är många, men om jag ska försöka nämna några som jag gärna ser om så...Forrest Gump, alla Monty Pythons verk, Deer Hunter, Love Actually, the Shining...och många många fler!

6.Vilka länder drömmer du om att besöka?
Massor! Jag har insett att det finns väldigt många vita fläckar på världskartan! Nya Zeeland och ett gäng länder i Sydaamerika till exempel. Sedan har vi ju massor av Asien kvar, Vietnam, Fillipinerna, Kambodja...listan kan göras väldigt lång! Några av dom hoppas jag hinna med innan flyttlasset går tillbaka till Sverige.

Sådär, ja! Så var det gjort, och för er som orkade läsa alltihop kan jag trösta er med att nu blir det nog inte så mycket information om mig själv på länge!

Nu vet jag att det också ingår att skicka detta vidare, men jag har alltid så svårt att välja, och jag vill vara sådär typiskt genuint svensk så jag tycker om er allihop lika mycket och tycker att alla är lika bra och intressanta, på sitt eget sätt...

7 kommentarer:

  1. Jag har inget rött kryss i hörnet så nu var jag tvungen att läsa allt...och tänkt! Det gick så bra det med :)

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte tänkta på att skicka awarden vidare, men det där glaset kan du väl ändå få iväg till någon? Till mig kanske? ;)

    SvaraRadera
  3. Kul att få läsa mer om dig. Jag bara älskar listor.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Visst skulle det vara kul om man kunde ta ett par år och bara susa runt i världen och upptäcka!!?
    Kram

    SvaraRadera
  5. spännande att få ta del av dina upplevelser, berättelser och fina fotografier. Ha en go helg.

    SvaraRadera
  6. Trillingnöten: Hilmla tur,hörredu!

    Joanna: Skickar det genast!

    Camilla: Va bra!

    Lippe: Visst vore det...fast jag ska inte klaga, jag är ju lite åt det hållet i alla fall.

    Sarah: Kul att du tycker det!

    SvaraRadera
  7. Så fick jag veta lite mer om dig, kul :-)

    SvaraRadera