måndag 23 februari 2015

Tillbaka till den "vanliga semestern"

Nu är vi tillbaks igen och det kinesiska nyåret är över för den här gången. Jag tänkte först använda mig av någon rubrik typ "tillbaka till vardagen igen", men visserligen är det vardag här också, men inte på ett sådant där vanligt vardagligt vis, så lite semester har jag ju hela tiden även om jag nu är tillbaka hemma igen.

Vi har haft det toppenbra och resan gick fint. Det blev en rätt lång resväg eftersom flyget tog drygt tre timmar och sedan var det taxi närmare en timme och efter det en två timmar lång färjetur plus ytterligare en liten taxiresa innan målet var nått. Men visst var målet värt resan! Vilket vatten! Helt fantastiskt!


Appropå resa, så flög vi för första gången med Cebu Pacific då vi åkte hem tillbaka, och tydligen finns det många olika sätt att försöka vinna kunder på... Just det här bolaget kör med flygplansquiz! Plötsligt hoppade alla flygvärdinnor fram och började vifta med färgglada pennskrin och bad resenärerna vara uppmärksamma och vifta med sina händer i luften, för nu minsann kunde man vinna de här vackra pennskrinen! Jag kan ju bara säga som så, att om det hela är ett drag för att ragga fler kunder så lyckades de inte med mig. Nej, jag vill inte leka quiz mitt i natten när jag flyger, det vill jag inte!

Hur som helst så ska det sorteras bilder idag och förhoppningsvis kommer det hela att mynna ut i några inlägg om vår minisemester och har ni tur kanske det till och med kan bli lite läsvärt! (hoppas kan man ju alltid...)

16 kommentarer:

  1. Jag föredrar också en lugnare nattflygning. Låter litet väl intensivt med quiz mitt i natten.
    Ser fram emot bilder och berättelser. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl erkänna att jag hade tyckt det "varit sådär" under en dagflygning också...

      Radera
  2. Jag fick också glädjen att fira det kinesiska nya året! I Prag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt! Jag har varit i Prag vid ett tillfälle och tyckte mycket om den staden.

      Radera
  3. Förstår att du tyckte att det var värt resan. Härlig bild och ni njöt såklart!
    Quiz på en flygning - nej tack. Så irriterande. Sätt på en film i stället, då kan man ju blunda om man inte vill titta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu tillhör ju inte just det här flygbolaget de som är begåvade med film, lite mer "Ryan Air-stuk" på det om man säger så...;)

      Radera
  4. Hur många semestrar och liv har du? :) Du verkar ha det toppen och det är intressant att följa dig här på Blogglandia. Både i vardagen och i ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett vanligt liv och ett ovanligt liv...eller nå´t...;)

      Radera
  5. haha quiz mitt i natten klockrent! Helst ska man skrika BINGO lite da och da ocksa bara for att reta annu fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag föreslå nästa gång - det finns säkert några fler färgglada priser de kan dela ut!

      Radera
  6. Inte dumt att kunna skifta mellan semester och "vanlig semester".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att njuta så länge det varar, tids nog blir det säkert tillbaka till "vanlig vardag" igen - vad nu det är!?

      Radera
  7. På sätt och vis så firade jag det kinesiska nyåret när vi hade vårt nyår. Det blev så, bara...och där satt vi alla och skrattade åt året som kommer, redan då. Tack Marina för alltid trevliga inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Om jag finge bestämma skulle man kunna fria nyår hela tiden, hur det är så väntar ju alltid något nytt bakom nästa blad i almanackan.

      Radera