fredag 9 september 2011

Hennes intåg i Singapore


Så har det öppnat en H&M-butik även här i Singapore. Utan överdrift skulle man väl kunna påstå att så här långt har det varit en succé!

H&M Singapore


Öppningsdagen ringlade köerna minst sagt jättelånga, det skulle enligt uppgift ha varit ca 1500 människor i kö för att få komma in i denna affär första dagen!

Det var till och med de som sovit utanför och väntat i 19(!) timmar för att få vara först. Naturligtvis, i sann Singapore-anda, så fanns det vouchers att hämta. De fem första fick presentkort värt 1200 kronor, nästa 10 fick 500 kronor och de följande 300 fick 100 kronor - och det är klart, vad gör man inte för ett presentkort på 100 kronor på H&M...

Idag, nästan en vecka senare, bestämde jag mig för att nu kunde jag åka och titta jag med på detta varuhus i tre plan på en yta av 2800 kvadratmeter. För nu kunde det väl inte vara så mycket folk!

Nej, utanför var det lugnt, trots tre glada "inkastare" som log åt alla och sa "Welcome" samtidigt som de vinkade in förbipasserande. Jag kan ju säga att väl inne, så förstod jag att de hade lyckats rätt bra med sitt jobb. Här ringlade köerna i sann gammal "liftköanda" genom replabyrinter till såväl kassor som provhytter!



Det känns väl inte som om det skulle vara någon större brist på utbud av affärer i den här stan, men man kan ju fundera...

10 kommentarer:

  1. wow, det är ju helt galet! :) Vilkem hysteri liksom!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj...vilket hysteri...bara för att HM öppnar. Hmm...KAN tänkas att jag inte förstår riktigt denna hysterin, för vi har ju haft HM SÅ länge :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Good old H&M - kläderna tillverkas väl härborta eller?

    SvaraRadera
  4. Men oj! Lite kul är det ändå!

    Jag hade en arbetskompis (drygt 60 år gammal) för sådär 15 år sedan och han tittade allvarligt på mig en dag och avslöjade att han köpt H&M-aktier. DET kommer att bli en succé i min kassakista, sa han, och jodå, det har nog funkat... ;)

    SvaraRadera
  5. Trillingnöten: Om det är!!

    Camilla: Vi är fler som inte riktigt förstår den...

    Susanna: Så är det säkert!

    Joanna: Någon visste vad han gjorde, alltså...

    SvaraRadera
  6. Visst är det skoj att HM blivit så stort även internationellt!
    Men köa? Och i timtals? När det finns nätshopping! :)

    SvaraRadera
  7. Förstår att dom köade...

    Det måste ju ha varit hur exotiskt som helst när en svensk kedja öppnar affär där. ;o))

    Hittade du något att köpa där...?

    SvaraRadera
  8. Märta: Här verkar det som om det är själva shoppingen som är det roliga;)

    Tina: Det finns säkert, men det lär dröja ytterligare någon vecka innan jag testar detta...

    SvaraRadera
  9. HM har ju verkligen blivit worldwide.

    SvaraRadera
  10. Kära nån! Här finns också H&M sen ett par år tillbaka, i centrala Aten samt här i Glyfada. Det går bra här också, men sådär mycket folk tror jag aldrig det varit.

    SvaraRadera