tisdag 19 april 2011

Arkitekternas drömstad?

Ibland kan jag fundera över hur man tänker när det ska byggas något nytt i Singapore. Den arkitekten med de konstigaste idéerna får stå för konstruktionen, eller? Det är ju faktiskt väldigt få fyrkantiga hus, sådana där "vanliga" hus som man är van att se. Nej, det är runda, trekantiga, smala, spetsiga...ja, ju mer udda desto bättre.

Inte heller nog med att de är annorlunda till formen, de är ju höga också, vilket leder till att det ligger nära till hands att en viss grad av nackspärrsdiagnos lätt infinner sig...

Jag har försökt att fånga lite av arkitekturen på bild, så får ni bedöma det hela själva!


































6 kommentarer:

  1. Vilken enorm arketektur det finns i Singapore.
    Jag blir snurrig av husens höjder.
    Kan förstå att detta är ett favoritställe för dig.

    Ha en bra påskvecka...ja du hakar väl på på torsdag ????

    SvaraRadera
  2. Den där byggnaden med tre och surfingbrädan är ju häftig! S

    SvaraRadera
  3. Kommer du bara förbi på torsdag så hänger jag på - inga problem, handlar det om häxsammankomster är jag helt säker på att jag platsar!! ;)

    Susanna - de där tre benen under "surfingbrädan" är hotellrum och ja, den byggnaden är häftig! (Finns mer om den under "Marina Bay Sands")

    SvaraRadera
  4. Ska erkänna att jag är lite svag för rejäla byggnader och annorlunda arkitektur. Byggnaden på din bild 090.JPG är jättehäftig.

    SvaraRadera
  5. Tack, har läst om den nu WOW!

    SvaraRadera
  6. Fantasi har ni i alla fall, där borta!

    SvaraRadera