måndag 11 april 2011

"Back to normal"

Så var allt "som vanligt" igen, dvs våra gäster har åkt tillbaka till Sverige efter att ha tillbringat lite tid hos oss i Singapore. Det blir ju alltid rätt intensivt, eftersom det finns en del att se och göra och något som jag blir lika förvånad över varje gång, är att även om jag tycker vi avverkar "must-dos" and "must-sees" på löpande band, så finns det ju hur mycket som helst kvar!

Den här gången har i alla fall vädergudarna varit helt på vår sida - i alla fall om man tycker om sol och värme! Vi har haft 14 dagar med sol och runt 34 grader. Det är till och med så, att det blivit lite i mäktigaste laget, så när den stora urladdningen kom, då himlen öppnade sig och Tor vevade runt sin hammare med en hejdlös energi, var det riktigt skönt. Det trodde jag nog inte, att jag någonsin skulle vakna på morgonen, titta ut genom fönstret och säga: "vad skönt, det är mulet". Fast å andra sidan så blir det lite väl mäktigt om man till dessa 34 grader lägger en luftfuktighet på 90%.

Appropå Tors vevande, så är det lite intressant, det där med åska. Eftersom åskvädren är väldigt intensiva runt ekvatorn, och vi befinner oss väldigt nära densamma, så blir det ju inga dåliga smällar under tiden ett åskväder håller i sig. Jag är helt övertygad om, att om vi skulle få bara hälften av dessa urladdningar hemma i Karlstad, så skulle förmodligen halva elnätet slås ut med omedelbar verkan. För att inte prata om hur jag skulle galoppera runt och dra ur allt vad elsladdar heter vid minsta förvarning om denna vädervariant. Här däremot, reagerar jag knappt, och har aldrig brytt mig om att dra ur en enda sladd, och det verkar gå hur bra som helst...vete sjutton hur det går till, fast det känns rätt bra att slippa oroa sig med tanke på hur ofta han luftar sin hammare i den här delen av världen, den där åskguden.

Hur som helst, så är det alltid lika kul att få besök och det blir alltid lika tomt och tyst när besökarna åker, så idag får jag väl spendera dagen med att försöka samtala med mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar