söndag 24 april 2011

Shoppingtur i Little India



Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag gillar Little India! Jag vet inte om det är för det allmäna kaoset i det annars så perfekta Singapore, om det är dofterna eller färgerna, men något är det.








Bara att flanera omkring på Serangoon Road och dess små bigator innebär en orgie i folk, färger, dofter och ljud. Här tror jag att man skulle kunna köpa i princip vad som helst. Allt ifrån tandpetare till bildäck! Man kan man även köpa "Singapores billigaste varor", och det på minst tre ställen!! Har inte riktigt klart för mig hur det går till, men skylten finns på fler ställen än ett...




Om man skulle köpa ett par jeans som är för långa i benen, så sitter det någon vid en trampmaskin på gatan utanför affären och syr upp dom medan man väntar - himla fiffigt, kanske vore något för HM att ta efter?

Den här gången hade jag faktiskt en plan med min utflykt dit och det var att köpa tyg. Egentligen inte för något speciellt ändamål, utan "bara för att" och är det någonstans man kan hitta tyg så är det här!


Tyg skulle jag i alla fall ha, och tyg hittade jag - i mängder! Nu skulle jag inte ha så mycket, utan "bara lite" och efter en stunds rotande i en hög med vackert inslagna tyger, med en hjälpsam äldre indisk man vid min sida som glatt (?) packade upp för att visa tyger som han sedan fick packa ner igen, så hittade jag något jag ville ha. Han nickade förstående, och sa att det passade mig bra. Jag nickade glatt tillbaka, hade inte riktigt mage att berätta att det troligen kommer att användas som duk...



2 kommentarer:

  1. Jamen visst förstår jag att Little India tilltalar dig, det ser jättemysigt ut!
    Dock VÄLDIGT mycket renare än det verkliga Indien...åtminstone än min f.d. "hemstad" Mumbai ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är mysigt, men jag förstår om det inte är som "riktiga" Indien, hur det än är, så ligger det ju faktiskt inom Singapores gränser, och då kan vi ju inte "ha det hur som helst" ;)

    SvaraRadera