onsdag 11 maj 2011

fjärrkontroller - icke tycka om

Jag har ett problem som måste vara ett i-landsproblem av väldigt stora mått, det handlar om alla l#vla fjärrkontroller som håller på att ta över mitt liv!

Jag tycker inte om fjärrkontroller och det verkar vara ett rätt ömsesidigt förhållande!! Eftersom det numer inte heller handlar om att det ligger en fjärrkontroll på tv-bordet, där ligger en hel hög och vem som hör till vad är alltid något slags lotteri!

Mitt problem består i att i fyra fall av fem (ibland lyckas till och med jag!) trycker jag på fel kontoll och då händer det alltid något med tv:n - oftast är det så enkelt att det där programmet vi en gång så glatt kallade för "Myrornas krig" visar sig i rutan - och det är hopplöst att få tillbaks bilden.

Funderar på om man skulle använda färgtape, samma färg på teknisk apparat som på tillhörande fjärrkontroll, eller varför inte binda fast rätt kontroll i rätt apparat...eller så fortsätter jag bara att använda mig av den norska tekniken - "Off och on"!

9 kommentarer:

  1. Patric Berntsson11 maj 2011 kl. 17:36

    Välkommen hem :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket - så nu har jag tänkt att det ska bli en lång, fin och varm sommar :)

    SvaraRadera
  3. Till vår tv och dvd-spelare har vi totalt fyra fjärkontroller - som upplagt för feltryck ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ett fasligt knäppande på olika remoter hit och dit. Jag har totalt tre stycken och det går någorlunda. Trevlig resa/Susanna - är du hemma nu?

    SvaraRadera
  5. Jo, nu har jag återvänt till norra halvklotet för några månader - därav detta inlägg, det "gick väl sådär" när jag skulle få fart på tv:n...

    SvaraRadera
  6. Försökte lämna en kommentar hos dig igår till inlägget om att du kommit tillbaka till Karlstad. Det gick inte, och nu är hela inlägget borta...

    SvaraRadera
  7. Jo, det har väl svävat iväg någonstans...och ingen vet vart det tog vägen!

    SvaraRadera
  8. Ja, alla små dosor vi har i våra hem i dessa tider. Till TV, radio/stereo, telefon osv... Händer jag tar fel ibland när telefonen ringer!

    SvaraRadera