onsdag 18 maj 2011

Halvnaken och ihopklämd

Det är ju en väldans bra idé, det där med att man får "mammografera" sig med jämna mellanrum - nu har jag varit med om denna tilldragelse för andra gången. Det är en bra grej,  men  väldigt speciell, och här kan vi prata om snabb och effektiv sjukvård!

Nu pratar vi verkligen löpande-band-princip:
-Registrera dig på maskinen
-Sitt tills du blir uppropad
-Kliv in i hytten från ena hållet
-Klä av dig på överkroppen
-Vänta i hytten
-Kliv ut ur hytten åt andra hållet
-Släng upp behagen på glashyllan (ett i taget)
-Andra hållet
-Kliv tillbaka in i hytten
-Klä på dig
-Gå ut från det hållet du kom in och gör plats för nästa...

Jag kan ju säga som så, att om de där som sitter där fram är långa och platta innan, är det inget mot vad de känns efter att ha varit fastsatta och ihopklämda mellan två skivor!! Lite lustig känsla, det där att sitta fast som i ett skruvstäd i en minst sagt onaturlig ställning... jag såg mig själv bli kvarlämnad så vid ett strömavbrott, vilket resulterade i ett litet fnissanfall (inte att rekommendera eftersom det inte är det minsta lämpligt att göra några som helst rörelser i den ställningen!) och ytterligare ett framkallades av att röntgen-sköterskan lyckades med bedriften att klämma fast sin tumme tillsammans med det ena behaget!
 (Tror att jag upplevde det som mer komiskt än vad sköterskan gjorde!)

Men det är väl bra när man kan bli road av att sitta fast halvnaken i en röntgenapparat...

3 kommentarer:

  1. Ja, lite fnissigt är det allt.....

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...ja det blir allt lite platta pattor mellan dom glasskivorna...och ett strömavbrott är ju inget man skulle vilja ha just då.
    Men en livsviktig undersökning är det allt...

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  3. Absolut, man ska ta vara på alla roliga ögonblick! Visserligen ska man inte göra sig rolig på andras bekostnad, men i det här fallet tycker jag det är OK. :-)

    SvaraRadera