söndag 8 maj 2011

Ytterligare en höjdarbar

Så har vi hittat ytterligare en bar/restaurang där man kan kombinera intaget av lite mat och dryck med en fantastisk utsikt. Den här gången handlar det om en bar belägen mitt i finanscentret Marina Bay och namnet avslöjar vilken våning man hittar den på: LeVeL33.


Det är väl inte så förvånande att det finns ett antal ställen av den här typen i en stad där det byggs så oerhört mycket på höjden. Med tanke på att det finns en sida på internet med rubriken "Singapore rooftop restaurants and bars", så finns det väl några att välja på!

Diskussionen innan man väljer restaurang kan alltså utgå ifrån frågan: "Ur vilken vinkel vill vi se Singapore i kväll?"


Fördelen med just LeVeL33 är att det finns en utomhusterass. Som den västerlänning jag är, så föredrar jag ju att sitta ute! Är det varmt så är det klart att man ska vara ute, i alla fall om man kommer från den delen av världen där man fryser och lindar in sig i fleece-filtar största delen av året.


Även här finns ett mikrobryggeri, "The world´s highest urban craft-brewery"! Jag har lite svårt att förstå vilken inverkan höjden skulle  ha på ölsmanken, men kan man titulera sig "världens högsta, största, längsta eller något annat så gör man väl det.


Utsikten är i alla fall fantastisk, och ju mer jag tittar på den här staden, desto mer ser det ut som någon slags overklig modell, och frågan är, om det inte är just så det är...



6 kommentarer:

  1. Väldigt vacker stad du bor i Marina måste definitivt besöka den en dag! S

    SvaraRadera
  2. Låter som en ypperlig idé! Vem vet, det kanske kan bli något slags "storstadsutbyte" någon gång, Bangkok - Singapore...

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag tänkte innan jag hade läst klart inlägget! Det ser ut som en stad som min 7-åring hade kunnat rita. Intressant. :)

    SvaraRadera
  4. Tycker att det ser häftigt ut men jag är ju inget fan av storstäder så jag skulle väl kunna vara där några dagar sedan vill jag bara bort igen! Fast jag skulle uppskatta att någongång åka till Singapore för du har gjort mej nyfiken på staden men framför allt på öarna omkring!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hanna: Visst är det så...och det som är mest spännande är att den är precis lika overklig som den ser ut!
    Lippe: Tro´t om du vill, men jag är heller ingen storstadsfan, men på något sätt känns Singapore inte så stor...svårt att förklara varför, kan ha med ytstorleken att göra och att den faktiskt är greppbar även för någon som är i total avsaknad av lokalsinne...

    SvaraRadera
  6. Varje plats har sin skönhet är jag övertygad om. Jag har än aldrig besökt en plats som är enbart ful... Du har verkligen lärt känna Singapoe litet mer än som vanlig turist. Hur lång tid sammanlagt har du bott där, för det här är väl inte första gången du befinner dig där, om jag förstått dig rätt. Hur länge har du tänkt stanna där? Vi har underbar sommar här hemma just nu... inte så dumt det heller!

    Ha det underbart!

    SvaraRadera