måndag 16 maj 2011

Vårvärme-var då?

Var tog den där värmen vägen som alla talade om? Det var ju så himla varmt och skönt...men nu känns det ju som om något gick fel - sju grader, nordlig vind och regn, hur kul är det???

Fast nu är jag där igen, ni vet det där om att "bry sig om saker man inte kan påverka", det var ju det jag skulle sluta med! Tänk vad tid vi tar upp med att ägna oss åt sådana grubblerier. Om man tänker efter varje gång man börjar grubbla och bekymra sig över något, så handlar det i väldigt många fall  om saker som vi inte rår över och troligen skulle vi må väldigt bra om vi försökte sortera bort det. Helt och hållet är nog svårt, men att tänka på det, är ju i alla fall ett steg på vägen!

Alltså: "Now over to something completely different":

I helgen gjorde jag min första svenska golfrunda för året, med medföljande i-landsproblem: Helt plötsligt var jag ju tvungen att ta beslut om hur kallt det var, hur mycket extrakläder behöver man? Regnkläder om utifall om att? Långa eller korta byxor? Jamen ni hör själva vilka stora problem jag hade...! (Ibland kan man fundera över vad man håller på med!!) Inte kom det någon och lyfte ur bagen ur bagaget heller...

Skämt åsido, det är härligt att vara tillbaka hemma i den friska luften där det inte är drygt 30 grader varmt och 80% luftfuktighet, fast å andra sidan så är det inte dumt det heller, och just en dag som denna känns det som om det skulle vara himla skönt, faktiskt...


8 kommentarer:

  1. Man har aldrig så fin hy som när det är 30 grader och hög luftfuktighet! Å andra sidan har man aldrig så klibbiga kläder som då heller...

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder, och du har så rätt så!!
    Kärlek...

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem! Det här har jag missat att du var på väg mot gamla Svedala igen.

    SvaraRadera
  4. Man kan ju alltid sitta inne och skriva...

    SvaraRadera
  5. Att oroa sig är som att gunga gungstol, man har en känsla av rörelse men man kommer ingenstans! Tänk så många gånger grubbleri och oro varit i onödan!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hanna: Håller med om allt - nu har jag beträtt svensk mark och allt är torrt igen!

    Malla: Tack!

    Mia: Jo, nu är jag här för att få lite svensk sommar, och just nu letar jag förtvivlat efter den...

    Nilla: Vadå, du skulle ju sitta i skuggan under ett stort träd och skriva i sommar, eller??

    Lippe: Det där med gungstolen var ingen dum beskrivning...

    SvaraRadera
  7. Golf hemma och golf borta. Semester året runt?

    SvaraRadera
  8. lite åt det hållet...och det är inte helt fel...;)

    SvaraRadera