torsdag 19 maj 2011

Ingen bikini efter 47?

Läste i aftonbladet om en undersökning gjord bland 2000 brittiska kvinnor mellan 18 och 65 år, och enligt den ska vi sluta använda bikini efter 47...

Efter att ha läst resultatet av undersökningen vet jag inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, fast gråt brukar ju sällan lösa något, så jag skrattar väl istället...

Dessa Brittiska kvinnor har alltså svarat på frågan vid vilken ålder det är lämpligt att sluta med vissa detaljer i klädsel och utseende, och här är hela listan:

Bikini, 47 år
Kortkort, 35 år
Tubtopp, 33 år
Stilettklackar, 51 år
Navelpiercing, 35 år
Knee high boots, 47 år
Gympadojjor, 44 år
Läderbyxor, 34 år
Leggings, 45 år
Ugg (stövlar), 45 år
Baddräkt, 61 år
Genomskinlig chiffongblus, 40 år
Långt hår, 53 år
Hästsvans, 51 år

Tänk nu på detta alla som börjar närma sig 35 och vill sätta en ring i naveln, nu är det dags att skynda på! Och man kan ju fundera lite på vad det är som händer det året man fyller 46 eftersom det plötsligt inte går att ha Uggs, eller vid 52 - bär inte stilettklackarna längre då, eller?

Ok, stilettklackar har aldrig varit min grej, naveln har jag väl inte tänkt att pierca, läderbyxor kan jag tänka att avvara och jag kanske inte behöver använda någon genomskilning chiffongblus. Sen kan jag väl erkänna att iklädd en tubtopp påminner jag nog mest om en boaorm som just svalt sitt byte, så den kan jag väl också leva utan. Men sen...

Knähöga stövlar har jag väl i och för sig inte i garderoben heller, men det beror inte på åldern, utan på min benlängd - knähöga stövlar har en tendens att gå över knät på mig, och då blir det så svårt att böja på benen!

Resten tror jag nog att jag tänker behålla ett tag till oavsett vad de tänker och tycker på den där ön i väster. Jag har visserligen sagt att jag ska skaffa mig en "riktig frisyr" när jag blir stor, men det är ju ett tag kvar tills dess.
Lite tragiskt är det ju att man ens kan tänka i dessa banor. Undrar lite vad man ska bada i efter 61, våtdräkt? Nej låt oss göra revolt och behålla bikinin på!!

9 kommentarer:

  1. Men efter 61 är det ok att näcka för då får man inte ha varken bikini eller baddräkt!! För de menar väl inte att man intfår bada efter 61?
    Det där skrattar vi bar åt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad ska man ha på sig efter 61 år då?
    Ingenting? ;)
    Dumheter. Man måste väl få klä sig som man själv vill.
    Eller hur?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Okej, när man blir äldre förlorar man alltså självbestämmanderätten? Grrrrrr.
    Jag bestämde just att jag ska begravas klädd i bikini.

    SvaraRadera
  4. Håller med er allihop - vi kanske ska göra en bikinidemonstration!? ;)

    SvaraRadera
  5. Inga läderbyxor efter 34 år..? Jag har noterat att vissa kvinnor börjar med läderbrallor när de närmar sig 40. Fast det gör inget, tycker jag. Så länge man är ung i sinnet kan man klä sig som man vill.

    SvaraRadera
  6. Britter är ett släkte för sig, tror inte att de har koll på läget ärligt talat. Tänker på Lauren Hutton även om hon är amerikan - världens vackraste kvinna född -43 och kan bära alla ovan nämnda kläder utan problem.....

    SvaraRadera
  7. Per-Anders: nu har jag väl inga ambitioner att sätta på mig ett par läderbyxor, men om jag skulle få för mig att göra det, så bryr jag mig nog inte om vilket år det står i födelseattesten ;)
    Susanna: håller med om britterna, och de är väl inte kända för att vara så klädmedvetna där heller...

    SvaraRadera
  8. Jaha, så efter 61 år så är det dags att gå och gömma sig. Inte vistas på en härlig varm klippa i badräkt eller bikini. Eller en sandstrand. Tur att vi inte lever efter denna lista! :)

    SvaraRadera
  9. Eller så är det då det är dags att börja bada näck ;)

    SvaraRadera