lördag 7 maj 2011

Lördagskväll med "Thriller"


Igår kväll var jag och såg "Thriller Live" på Marina Bay Sands Theatre. Hittade den av en ren slump, kan inte säga att den har varit speciellt mycket annonserad, och jag visste väl egentligen inte vad jag skulle förvänta mig. Men det blev några timmar med en fantastisk föreställning!

Det var i stort sett en konsert med Michael Jacksons musik och naturligtvis "en himla massa" oerhört bra dans! Att musiken är bra, råder det väl inga tvivel om, och artisterna var fantastiskt bra, för att inte prata om orkestern!


Tråkigt att det var så glest besatt i salongen. Det fanns flera rader som gapade tomma. Frågan är om han kanske aldrig var speciellt stor här, jag vet inte, men med tanke på utseendet på publiken så kan det ha varit så. Övervägande delen var utan tvekan från västvärlden. Kanske var det anledningen till att hela publiken faktiskt stod upp och dansade och klappade händerna vid flera tillfällen - det brukar väl inte riktigt vara singaporianernas grej...

Jag erkänner att jag var aldrig någon stor fan av herr Jackson. Min skivsamling av honom består av en singel med Jackson 5, "Going back to Indiana", och det kommer man ju inte så långt med... Visst lyssnade jag en del på hans senare musik också, det var ju svårt att undvika under en period. Men efter att jag såg filmen "This is it", har jag insett mer och mer vad mycket bra musik han gjorde, synd bara att han skulle behöva dö för att jag skulle upptäcka det...


Föreställninen var alltså på en av de två teatrarna inhysta på Marina Bay Sands ...


...och om någon skulle ha missat vad det är för ett ställe - läs här:

1 kommentar:

  1. Å vad spännande. Där hade jag gärna intagit någon av tomplatserna... :-)

    Jag är inte heller någon stor fan av Mr Jackson, men visst gjorde han en massa bra musik.

    SvaraRadera