onsdag 26 januari 2011

Handboll på nätet

"Sent ska den lede vakna", eller vad det är det heter! Nu äntligen har jag kommit på att det går att se handbolls-VM på nätet. Visserligen har vi inte speciellt bra fart på bredbandet så det hackar en hel del och visserligen blir bilden i suddigaste laget, men ändå...det går ju att se!

Egentligen vet jag inte om jag ska idiotförklara mig själv som ställer klockan på 03.00 för att kliva upp och sitta och stirra på en liten dataskärm där bilden hackar något alldeles förtvivlat och anledningen till detta är alltså att se ett gäng vuxna karlar (mer eller mindre) springa 40 meter fram och tillbaka i 60 minuter för att ta en boll ifrån varandra. Inte nog med det, sedan har de ju kletat in bollen med klister också, så att den ska vara lättare att få tag i...

Nej, jag hade naturligtvis inte gjort det om jag inte hade tyckt handboll varit kul att se, men ibland kan man ju ifrågasätta vad man håller på med. Lite synd var det ju ändå, eftersom jag har fått rapporter om dessa fantastiskt spännande matcher, och när jag äntligen kommer på att jag också kan se, då kan jag ju inte påstå att det var direkt spännande mer än i 10 minuter eller något. Det kändes väl som om Danmark var för bra för de svenska killarna - i alla fall igår.

Har kikat lite i de svenska tidningarna efter matcherna, och det är rätt intressant, vinner de så höjs de till skyarna, men när de förlorar så är det lika bra att de slutar med handboll och börjar med schack allihop! Nu är tydligen det stora diskussionsämnet om det var rätt lag som ställdes mot Danmark, hade det varit "det bästa" laget hade vi garanterat inte fått Frankrike i semin... Om jag inte minns helt fel, så var det väl "det bästa laget" som fick stryk mot Argentina, eller?? Mot Argentina skilde det faktiskt hela fem mål när slutsignalen gick, och mot Danmark blev det "bara" tre till slut.

Nåja, jag ska väl se semifinalen imorgon också, när jag äntligen har kommit på hur man gör. Eller så kanske jag ska undvika det, eftersom det verkar gå så mycket bättre när jag inte tittar!


4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du hittade mej så att jag hittade dej! Vilken härlig blogg och vilket annorlunda liv du har! Gillar hur du skriver och älskar dina bilder.
    Jag har bara tittat runt som hastigast men ska ta en ordentlig "läsning" i em.
    Hur hamnar man i Signapore??
    Ska bli kul att läsa :)
    Lippe

    SvaraRadera
  2. Ja, hur hamnar man här...vi hamnade här tack vare min mans jobb, så han arbetar och jag bara har det bra!!
    När det gäller skulpturen ,så finns det massor med läckra skulpturer utefter Singapore river, och ett av mina "projekt" är att ta en dag och bara fota skulpturer...det kommer så smångongom!

    SvaraRadera
  3. Vilken skulptur! Synd den finns så långt bort... den skulle jag gärna vilja fotografera!

    SvaraRadera