tisdag 11 januari 2011

Karlstad Airport tur och retur!

Så kan man ju också tillbringa en dag, med att resa fram och tillbaka till flygplatsen! Lite småsurt måste jag erkänna att det var, när jag insåg att det flyg 9.15 som jag var inbokad på, hade gått redan 06.00...

Ja, ja, jag ska väl inte klaga, efter ett antal turer löste det sig, och jag kunde åka hem och vila upp mig några timmar innan det är dags för ett nytt försök. Nu är det ju så, att jag tror att det finns en mening med det som sker, så förhoppningsvis blåser det mycket mindre i eftermiddag. Jag tycker ju inte att det är så kul när det hoppar och skuttar i ett flygplan, så jag håller på att intalar mig att det är på väg att lugna ner sig där ute.

Den nuvarande Karlstads flygplats invigdes 1997 och är numer omdöpt till "Karlstad Airport", men det låter på något vis större än det är. Det verkar aldrig vara speciellt mycket människor där, så det är ingen större risk att behöva stå i kö för något. Det är nästan som om den tjusiga jätteskylten som står i skogen på vägen dit är större än själva flygplatsen...

Men det är jätteskönt att ha så nära till flyget, om inte annat så är det skönt när man kan åka hem och vänta på nästa plan!

2 kommentarer:

  1. Hur förklarade personalen att ett plan gått tre timmar tidigare än det skulle? Undrar hur många av de tänkta passagerarna hann med det planet.. :-)

    SvaraRadera
  2. Tidtabellen hade ändrats dagen innan, och av någon outgrundlig anledning hade tydligen alla utom jag fått reda på detta!!

    SvaraRadera