måndag 10 januari 2011

"Plötsligt händer det..."

Det är väl möjligt att det gör - frågan är bara vem! Jag hittade en skrapad trisslott med vinst på som legat i köksskåpet en längre tid, och eftersom det faktiskt inte var så att den var för gammal så löste jag in den mot nya lotter. (Antar att ni vid det här laget förstått att det inte var speciellt många nollor i vinstsumman!!)



Efter att ha skrapat och dubbelkontrollerat att det verkligen inte stod "en miljon" (inte 25 heller!) på mer än två ställen var det bara att konstatera att jag fortfarande inte är miljonär. Dessa lotter ska tydligen ha vinst på var femte lott. Det är ju bara synd att man blir var femte person så väldigt sällan...fast å andra sidan kanske man måste köpa lotter betydligt mera ofta än till jul och födelsedagar om man ska kunna bli den där femte personen.

Sedan 1986, då trisslotterna introducerades i Sverige, ska det tydligen finnas ca 200 personer som lyckats bli miljonärer med hjälp av ett litet "triss-skrap". Så tydligen finns det ett litet uns av sanning i det där om att det plötsligt händer. Såg förresten ett klipp på aftonbladet, på paret Tonya och Robert Harris i Georgia som vunnit 275 milj. dollar (!!) och blev intervjuade i tv. Det är väl synd att säga att de ser ut som de vunnit något, de ser närmast ut som om de ska göra en efterlysning av sin försvunna hund.

Här skulle det naturligtvis ha funnits en länk till dettta klipp att klicka på, men eftersom jag inte har kommit underfund med hur jag ska göra detta än, så får ni som vill se det endera gå via aftonbladet eller söka på youtube. Förr eller senare så kommer jag säkert att lära mig hur man gör, ni vet hur det är: "Plötsligt händer det..."

1 kommentar: