måndag 17 januari 2011

Dagens I-landsproblem!


Idag har jag läst en insändare skriven av någon som verkligen led av ett I-landsproblem. Problemet bestod i att inte kunna meddela sig med omvärlden under tiden han åkte tunnelbana!

Insändaren gick ut på att 3G-nätet har fruktansvärt dålig täckning på några av Singapores MRT-linjer (tunnelbanan), så det bryter med jämna mellanrum. Det går alltså inte att föra ett normalt telefonsamtal under tiden man sitter på tunnelbanan. Personen ifråga var då tvungen att meddela sig med omvärlden under de 30 sekunder det tog att byta tåg, för på stationen fungerade det helt ok. För denne insändarskribent var det ett fruktansvärt stort problem, eftersom han faktiskt tillbringade 60 minuter per dag med att åka tunnelbana...

Jag vet inte om jag är ensam om detta, men jag har väldigt svårt att tycka att det är ett allvarligt problem! Visst är det väl bra att kunna hålla kontakten, men måste vi verkligen vara nåbara 24 timmar om dygnet - varje dygn!? I min värld låter det som om det finns större problem än just detta, men det är klart, ska vi leta I-landsproblem, så ska vi!

1 kommentar:

  1. Instämmer. Inte så många år sedan jag lämnade mobiltelefonen hemma när jag var ute och reste i Sverige. Ville inte kunna bli nådd.... av någon! Nu brukar jag nog oftast ha min mobil med mig... men inte alltid jag hör den...

    De gånger jag fått bilkrångel så har jag inte haft mobil med mig och saknat det. Efter det försöker jag tänka på att ha den med mig litet mer regelbundet. Kan vara bra att ha, med andra ord!

    SvaraRadera