söndag 16 januari 2011

Jakten på en soda streamer

Jag vill ha en soda streamer! Det låter ju inte som något stort problem, och jag trodde väl inte att det skulle bli det heller, men ack, vad jag bedrog mig!

Det som igår började som en "vanlig tur till affären för att handla någon som vi vet vad det är", slutade med en slags desperat jakt på något, som jag vid det laget börjat inse, inte fanns att få tag i. Så många konfunderade miner, som de expediterna fick när jag försökte förklara att jag letade efter en appaprat som man häller vatten i, för att sedan göra bubblor, tror jag aldrig jag sett. (Försök själva förklara detta, framför allt "kolsyre-patron" på engelska, får ni se hur lätt det är...!)

Den första expediten jag talade med hade väldigt svårt att förstå att det var en "soda streamer" jag skulle ha, och inte en soda steamer! Fast å andra sidan kunde hon inte riktigt förstå vad jag skulle med en "vatten-ångare" till, det fanns ju så många andra bra apparater - vattenrenare, vattenvärmare, vattenkokare...

Vi försökte i varuhus, i små affärer, i stora affärskedjor, men överallt möttes vi av mycket oförstående och lite roade miner. Den sista vi pratade med skakade på huvudet, och frågade roat var vi kom ifrån, så nu har vi satt Sverige på kartan över dumma utlänningar med konstiga ideér! Nu står mitt sista hopp på "soda-stream-fronten" till Ingvar och IKEA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar