tisdag 29 mars 2011

Klippkort till Indonesien?


Kan börja fundera på om det skulle fungera med klippkort på färjan till Indonesien! Nu har jag tillbringat ytterligare några dagar på en av öarna intill Singapore, nämligen Bintan. Det är ett underbart sätt att komma iväg litegrann, och det bli ju inte sämre med tanke på att resan gjordes i sällskap med golfbag och  ett gäng tjejer.




Det handlar om ytterligare en sådan där "du-behöver-inte tänka-själv-utan-vi-tar-hand-om-allt-resa"! Man lämnar ifrån sig packningen på färjeterminalen i Singapore och sen bara fungerar allt. Bussar som hämtar och kör, personer som tar hand om golfbagar (behöver inte lyfta den en enda gång på hela tiden - det bara händer av sig själv...), prata om att bli bekväm och bortskämd! Undrar vem som ska fixa detta åt mig när jag kommer hem...

Hur som helst, lite(!) bortskämd blir man av det här livet, så det kanske till och med kan bli skönt att komma hem och spela golf i hällregn, blåst och 10-gradig värme på en lerig och klafsig golfbana...eller inte...



2 kommentarer:

  1. Passa på att njut!!! Det är ju så där som är så härligt att ha det! I alla fall periodvis.
    Det är nog inte så svårt att vänja sig ;)

    SvaraRadera
  2. En sån där ö skulle jag inte säga nej till just nu. Golf är inte min grej men sol och bad, very much.

    SvaraRadera