onsdag 2 mars 2011

Myggor

Jag tycker inte om myggor, det är bara lite tråkigt att det inte är ett ömsesidigt förhållande, myggor tycker nämligen mycket om mig!!

Vad det är som utsöndras kring mig vet jag inte - och jag är inte säker på att jag vill veta det heller - men något som tilltalar dessa otrevliga små insekter är det i alla fall. Jag kan ju säga att jag tycker inte om våra svenska myggor, men jag tycker ändå sämre om de Singaporianska!

Våra nordiska myggor förvarnar i alla fall, de talar om att de är där under tiden de snurrar runt och sedan så ger de oss faktiskt en ärlig chans att hinna förpassa dom från jordelivet innan de börjar suga blod. Här är de mycket mer lömska! De är så små att de knappt syns, de låter ingenting och de ger inte minsta förvarning, utan jag tror de hugger innan de har satt sig!!

Det här har föranlett att jag har myggmedel av alla de sorter, men det mest effektiva är nog det jag köpte av en försäljare som utlovade total myggfrånvaro om jag använde den! Och jag lovar, den är effektiv!! (tror inte jag vill veta vad den innehåller...)

Sedan har jag fått ett annat tips som jag ska ta med mig hem till den svenska sommaren, och det är en flaska tea tree oil - helt suveränt att ha på bett! Jag lovar också, att man går omkring och luktar bra mycket trevligare av det, jämfört med när man var liten och mormor tog fram en salubrinindränkt bomullstuss som man skulle badda myggbetten med.

Om man nu ska försöka hitta fördelar med att ha flera årstider, så är det ju åtminstone myggfritt när det är snö och 20 grader kallt...

4 kommentarer:

  1. Dumma myggor!
    En gång när jag var i Florida hade de invasion av mygg och knott. Knotten kallar de för nonseener. Då provade jag nog igenom hela amerikanska myggmedelbranschen men inget funkade! Alla gick omkring prickiga och såriga. Fyyy för stickisar av alla sorter!!
    Kramar :)

    SvaraRadera
  2. ...och så skulle jag ju tacka för kommentaren! Tack ♥

    SvaraRadera
  3. Myggor kan man ju definitivt vara utan. Är de inte större i kombination med tystare där nere? Jag har upplevt dem som större när jag varit ute och rest, dock har jag inte varit i dina trakter.

    SvaraRadera
  4. Just de myggen som anfaller här är definitivt mindre och mycket otrevligare...men det finns säkert fler sorter! (Otrevliga saker finns oftast i många olika utföranden!)

    SvaraRadera