fredag 20 januari 2012

Gong Xi Fa Cai

Nu ska jag avsluta projektet Chinese New Year för den här gången och gör det med en lien bildkavalkad över det vi har omkring oss i singapore just nu!












Om det mot förmodan skulle vara någon som vill veta mer ändå om detta firande, om lejondans, bambuns betydelse, melonkärnor, varför man kastar mat upp i luften med pinnar...så finns det mer under etiketten "Singapore - Chinese New Year".

Själva tar vi ledigt från detta och överlåter firandet till de som är kvar i Singapore över helgen. Vi packar ihop oss och far på en kortsemester till Koh Lipe i Thailand. Återkommer med rapport därifrån så småningom så:

Gong Xa Fa Cai på er allihop!

8 kommentarer:

  1. Ja, de firar ordentligt...och länge! =o)
    Härliga bilder.
    Tack för titten inne hos mig oxå.
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder!! Du borde ha en utställning när/om du flyttar hem till Sverige igen!
    Önskar er en underbar semester i Thailand - jag är bara liiiiite avundsjuk ;)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Åhå vad trevligt med en Singaporeblogg ;) Ny här, såg att Freedomtravel rekommenderade denna blogg. Var i Sngapore förra året och blev helt frälst, vilket underbart land!
    Hur kom det sig att du flyttade dit? Jobbar du där? Hur länge har du varit bosatt i Singapore? Blir så nyfiken.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag måste åka österut någon gång, det verkar finnas många drakar att fånga, och att fångas av...
    kram

    SvaraRadera
  5. mycket tingel-tangel... Ha det gott i Thailand.

    SvaraRadera
  6. Låter jätte underbart att bara kunna dra iväg till Thailand på en kortsemester över helgen.
    Tänk om man ändå kunde göra det.
    Ha nu en toppen helg i Thailand.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Att kunna dra iväg på en kortsemester till en Koh låter super. Jag vill också.

    SvaraRadera