måndag 9 januari 2012

Singapore nästa!

Så var det dags att packa igen då! Jisses vad den här månaden gick fort, fast å andra sidan känns det som om allt går väldigt fort numer. Jag vet att jag alltid har hört att "tiden går fortare ju äldre man blir", men det vete sjutton, frågan är om det kan gå så mycket fortare än det gör...

Tisdag morgon är det i alla fall meningen att kylan, som helt plötsligt anföll från ingenstans, ska lämnas för ett tag igen. Om jag åker bort eller hem vet jag inte riktigt, lite kluvet är det och lite svårt att bestämma vad som är vad. Men det är ju inte fel att två hem, nej, egentligen är det riktigt trevligt, och visst ska det bli skönt med värme.

Visst är det fantastiskt ändå, hur mycket jorden har krympt. Jag vet ju vilket jätteäventyr det var när jag gav mig av till London för att arbeta som au pair efter gymnasiet. Det kändes ju som om att jag skulle försvinna så långt bort så det nästan inte gick, och nu, nu är det inga som helt problem att faktiskt försvinna så långt bort det bara går. Så nu, mina vänner, återkommer jag med några varma(!) ord på onsdag eftermiddag!

Packningen är ju förresten nästan klar, korsordstidningar, saltlakrits och några paket Löfbergs lila - frågan är om jag behöver så mycket mer!?

12 kommentarer:

  1. Välkommen hem till andra ändan,, Trevlig förmån att få ha flera hem,, man använder dem när det så passar.. Kardemumma,, till semlorna,, kanske eller mandelmassa,, men ni har väl det på IKEA i Singapore.. Ha en trevlig resa hem och hoppas vi ses snart, vi som ändå nästan är grannar här borta.. Kram

    SvaraRadera
  2. Kanske lite Mmmmmm Marabou?? Eller finns det i Singapore?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, har det gått en hel månad sedan du anlände - Trevlig återresa!

    SvaraRadera
  4. När får vi nöjet att se dig åter i Karlstad nästa gång?
    Trevlig resa, kram :)

    SvaraRadera
  5. Imorgon åker vi hem till Sverige igen - ska faktiskt bli lite skönt.Känns det som om du åker hem eller bort när du återvänder till Singapore...? Lite blandat kanske...?

    Apropå packningen; en rosa bok kanske får följa med...? ;)

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en trevlig resa......

    Kärlek.....Malla

    SvaraRadera
  7. Världen har verkligen krympt. En kollega till mig, som ska åka utomlands om ett tag, berättade att de inte ska åka till nåt exotiskt resmål, utan "bara" till Thailand. Då tänkte jag att oj, när slutade ett land i Asien vara exotiskt för oss svenskar? Min mormor var bara utomlands en gång i sitt liv, i Tyskland. Det har verkligen blivit annorlunda! Önskar en trevlig resa!

    SvaraRadera
  8. Visst är det härligt att ha två hem på olika kontinenter? Det bästa av två världar!

    SvaraRadera
  9. Katarina: Nja, det där med att baka semlor är väl kanske inte riktigt min grej - jag kanske kan skylla på att jag inte tycker om mandelmassa!?
    Visst vore det kul om vi skulle kunna ses någonstans under våren...jag har ju som sagt aldrig varit i KL.

    Maria: Det fanns på Ikea tidigare, men numer har de bara sina egna varor, så vill jag ha Marabou så måste jag nog ta med det.

    Susanna: Jovisst, och vilken fart det gick med!

    Patric: Om allt går som planerat så blir det i början av juni med golfskor på fötterna!

    Joanna: Jag har inte riktigt bestämt om det är hem eller bort! Och ja, den "lilla rosa" är nerpackad!

    Nilla: Thank you :)

    Malla: Tack!

    Freedomtravel: Visst har den krympt, men "bara Thailand" tycker jag nog var att ta i...

    Trillingnöten: Om det är!!

    SvaraRadera
  10. Tillbaka till värmen. Du...det låter inte fel.
    Kram på dig!

    SvaraRadera