torsdag 19 januari 2012

Utmaningen antagen!

För alla oinvigda kan jag berätta att det här i "bloggvärlden" då och då dyker upp små utmaningar med jämna mellanrum. Jag ska väl i ärlighetens namn erkänna att det är inte så ofta  jag tar mig an dom, men den här har jag glatt läst hos alla andra, och insett att det var riktigt roligt att få reda på lite oviktigt om er andra, så i rättvisans namn får jag väl göra likadant!


Det kan ju faktiskt vara så, att det finns en del som läser det här och som struntar fullständigt i vad jag har svarat, men då är det helt ok att sluta läsa här, och jag har full förståelse för det!

Här är i alla fall lite mer eller mindre ovesäntliga fakta om mig:

1. VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Då läste jag på universitetet, samtidigt som jag arbetade som högstadielärare. Jag bodde i villa tillsammans med man och två tonårsdöttrar.

2. VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Då hade jag och maken bott ett år i Singapore och jag började väl så smått fundera på om jag skulle "göra något" under min fortsatta vistelse här, eller om jag skulle fortsätta att bara vara... (Resultatet blev en kompromiss, jag gör en liten insats på Svenska skolan här, samtaidigt som jag "bara är")

3. FEM SNACKS DU GILLAR:
Oj...frågan är om det finns några snacka jag inte gillar...fast sådana där"riktigt" hempoppade popcorn är nog favoriten!

4. FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Eftersom jag är en sådan där person som gärna sjunger med (hellre än bra) när det sjungs på fester, och har tillbringat många timmar på läger och suttit vid en eld tillsammans med andra människor och sjungit det mesta, plus att jag har lätt att komma ihåg texter så skulle jag vilja påstå att det är en himla massa sånger! Schlager, pop, barnvisor, snapsvisor, andra visor...


5. FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR
-Dela med mig till nära och kära

-Köpa mitt drömhus på svenska västkusten (det var väl mångmiljonär!?)
-Resa jättemycket
-Bara jobba med sådant jag tycker är kul och kan göra när jag vill
-Fortsätta vara som jag är

6. FEM DÅLIGA VANOR:
Oj...jag som inte har några dåliga vanor...;) men...

...Jag tycker alldeles för mycket om snacks av olika slag
...Jag har en tendens att prata först och tänka efter sedan
...Jag har svårt att hålla ordning på papper som jag bör veta var de är (fast det brukar fungera att ha alla i samma hög!)
...Jag har alldeles för lätt att komma på ursäkter till varför jag inte behöver träna just idag
...kommer inte på någon mer - det måste ju betyda att det inte finns fler...;)

7. FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

Umgås med goda vänner
Resa
Plocka svamp
Läsa
Skriva
+ en himla massa mer!!

8. FEM SAKER DU ADLRIG SKULLE KLÄ DIG I:

(I alla fall inte idag, men man vet ju aldrig...)
Stilettklackar (eftersom jag inte skulle ta mig framåt)

Polojumper (tror att jag ska kvävas)
Långt nattlinne (skulle bara trassla in mig)
Låga jeans till kort jumper (magen är för stor)
Spetsiga skor (mina fötter får inte plats där fram)

9: FEM FAVORITLEKSAKER:
Dator

Kamera 
Golfklubbor
Kortlek/spel
Anteckningsblock och penna


Nu skulle jag också ha namngett ett antal andra bloggare som utmaningen skulle skickas vidare till, men eftersom jättemånga redan har haft den, så hoppar jag över det, utan bara säger som många andra, att om ni som inte har gjort det känner för det - feel free to do so!

12 kommentarer:

  1. Kul att du också tog dig an utmaningen! Alltid kul att få veta lite mer om sina bloggvänner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med - det är riktigt roligt att läsa om andra!

      Radera
  2. Ser att du svarade på listan och jag håller bara med dig om att det är kul att läsa andras svar, dina med.

    Hm... Jag kan se dig och mig framför oss där vi sitter på varsin stol och dinglar med våra vackra stilettklackade skor men ingen av oss vågar resa oss upp eftersom vi är allt för medvetna om hur det skulle sluta. LOL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, fast jag kan lova att mina skor är jättevackra ;)

      Radera
  3. Visst är det kul att läsa andras listor! Speciellt när man redan skrivit sin egna och man tänker, det och det tycker/vill ju jag också!?

    SvaraRadera
  4. Det där med drömhus känner jag igen...
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kruxet är bara, för att få tag i det som jag vill ha, så skulle jag behöva de där m å n g a miljonerna...;)

      Radera
  5. Åh, det där tror jag att jag måste hoppa på!
    Utmaning - here I come! =o)

    SvaraRadera
  6. Nu skrattar jag högt - du är ju för rolig!!!

    SvaraRadera