torsdag 19 januari 2012

Lucky cake

Nu har jag gjort ytterligare en investering "for good luck" in i det nya året!

Det är så kul att gå omkring och titta på allt som säljs de här dagarna, och allt verkar vara för "Good luck". Vilket i och för sig är en god sak, fast om man skulle köpa alla lyckobringande nyårsattiraljer skulle man väl bli så lycklig så det räckte för ett helt gäng, plus naturligtvis, att det skulle bli ett väldigt avancerat projekt att få plats med allt...

Nu har jag i alla fall investerat i en nyårskaka som ska bringa lycka. Den är väl försluten i en guldfärgad plastlåda med vackra röda och guldiga klistermärken på. Han som sålde den till mig förklarade mycket tydligt på sin stapplande "kines-engelska" hur jag skulle bete mig den dagen jag vill bryta mig in i plastlådan för att äta kakan! Jag ska skära ett hål i botten och gräva ur kakan - säkert jättegott...eller inte...


Det fanns några av samma modell som inte var hermetiskt inneslutna i plast och de såg väl sådär lagom goda ut. Men vad gör man inte för lite "Good luck"! (Jag lovar att återkomma med smakresultat den dag jag beslutar mig för att göra inbrott i guldhöljet)

15 kommentarer:

  1. En sån kaka måste ju vara klockren för den som avgett som nyårslöfte att inte äta så mycket sötsaker!! Jag menar Good luck med att komma åt kakan....

    Ha det bäst!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessutom har jag en bestämd känsla av att den inte är speciellt god, heller.

      Radera
  2. Spännande.Ja..vi får väl se hur länge du kan hålla dig ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Lyckan kommer säkert även om du sparar kakan! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan är om jag inte ska gå på den linjen!

      Radera
  4. Få se vad du tyckte om kakan? Själv är jag inte så förtjust i de asiatiska efterrätterna eller deras bröd sorter. Men bringar det lycka, ja, då ska man självklart äta en stor bit av den!

    SvaraRadera
  5. Smakar det så kostar det... och den kostade ju inte så mycket! Ser fram emot en smakrecension.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tala om i förväg så kan du få vara med och dela!!

      Radera
  6. Man skulle kunna säga Lycka till! med ätandet av kakan.

    SvaraRadera
  7. en äkta lycko-kaka, då är det bara äta oavsett vad den smakar...
    kram

    SvaraRadera