söndag 1 januari 2012

Välkommen 2012!

"En morgon när vi vaknar är hela världen vit..." Jodå - nu har det hänt, någon har öppnat luckan och släppt ner snön!


Nya årets första dag, så var den här. Dagen då man ska kura ihop i soffan framför tv;n och traditionsmässigt se på backhoppnig och Ivenhoe, mer eller mindre välmående efter gårdagens nyårsfirande.

På nattens tolvslag förvandlades himlen till ett enda färghav fyllt av fyrverkerier och uppskickade "Lucky Balloons". Fyrverkerismällarna blandades med klirret av skålande champagneglas och alla nyårspussar, denna härliga nyårsafton i goda och glada vänners sällspkap.

Nyårsafton är den natt då man ska avlägga ett antal nyårslöften som sedan lika traditionsenligt ska bryta några dagar in på det nya året. Eftersom jag inte tycker det är så himla kul att bryta avlagda löften så har jag helt enkelt löst problemet genom att inte ge nögra löften alls. Jag har varken lovat att börja leva sundare, äta mer nyttigt eller motionera regelbundet. Inte ska jag försöka rädda världen heller, eller försöka hålla bättre ordning omkring mig...nej, det får nog bli precis som vanligt, det där nya året!

Det där med att "leva som vanligt" innebär helt enkelt att fortsätta att försöka leva i nuet och att njuta av idag, samt vara rädd om familj och vänner! Och förhoppningsvis kommer vi att få ett härligt 2012 tillsammans!
 

10 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året.
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med snö!!

    Vi har fortfarande alldeles grönt men igår var det i alla fall några minus så att det kändes som om det var vinter i alla fall.

    Idag regnar det åter....

    God fortsättning!

    Kram

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på 2012 i en snödriva - lev som du lär och i nuet!! S

    SvaraRadera
  4. God fortsättning ......
    Jag får nöja mig med att titta på dina bilder av hur ett snötäckt landskap ser ut, men det står jag ut med haha.....

    Kärlek....Malla

    SvaraRadera
  5. Sarah: Detsamma till dig!

    Maria: Mmm, mysigt så länge det varar - just nu ser det mörkt ut på den fronten.

    Susanna: Detsamma! Jag lovar att göra mitt bästa, kanske inte i en snödriva dock...!

    Malla: Vårt snötäcke ser inte ut att vara så mycket längre, så det var nog tur att det hann bli förevigat. God fortsättning till dig med!

    SvaraRadera
  6. Gott nytt år och god fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  7. God fortsättning önskar jag dig!
    Mysigt med snö! Det hör liksom till när det är januari.
    Jag hoppas Halland får se lite av den varan också.
    kram

    SvaraRadera
  8. Gunilla: Det samma till dig!

    DOB: Jodå, snö är mysigt så länge det varar - den här gången försvann det rätt fort!

    SvaraRadera
  9. Oj...jag tror minsann att du har mer snö än jag.
    Fast vi fick lite till igår. Och idag blåser det :(
    Är det vinter så är det.
    Men tacka vet jag värmen.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Camilla: Nej du, det var tur att jag tog bilden igår - idag är det barmark igen!

    SvaraRadera