torsdag 5 januari 2012

Glad trettonhelg...eller nåt!

Något av det jag kan sakna ibland där borta på andra sidan jorden, är faktiskt att sjunka ner i soffan en hel helg och titta på en massa skidåkare som sliter i spåret - med eller utan gevär på ryggen.

Nu får jag väl erkänna att jag verkligen har gjort detta så mycket så att det borde kunna räcka för några månader framöver. Månaden jag har tillbringat här, har det blivit mycket av den varan! Det har ju inte bara varit helgen, utan dom håller på med denna sysselsättning varje dag. Fast det har väl kanske inte varit som det brukar, jag har bestämt för mig att det brukade vara en massa svenskar i täten! Frågan är om inte alla andra nationer håller på att dopar sig, för något fel måste det ju vara...

För övrigt har jag gjort en spännande upptäckt idag - det är helg igen! "Tänkte inte på det", så nu är jag där igen, det där som jag hade så gott om tid att fixa, finns det plötsligt inte så mycket tid till - folk som jag behöver ha tag i arbetar ju inte! Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och konstatera att det blev inte som jag hade tänkt den här gången heller, det brukar ju inte göra det...fast det är ju mer spännande så!

Någon gång, när jag blir stor och förståndig, kanske jag ska lära mig att planera min tillvaro så att det blir rätt - men bara kanske...

9 kommentarer:

  1. Sveriges förre tränare Wolfgang Pichler tränar numera ryska skidskyttelandslaget. Kan det ha nån betydelse tro?

    Trettonhelgen har vi sedan en tid paxat för oss själva. Det blir bara "tahandomvarandra-måbrahelg. Med Spa-stuk.

    SvaraRadera
  2. Det ska väl vara lite spännande i livet...? ;)

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag lever mitt i nuet, ligger inte planering i min natur. Men det brukar bli bra ändå.
    Nu väntar jag på herrarnas stafett i skidskytte, samt Modos match mot ärkerivalen Timrå...
    kram

    SvaraRadera
  4. Behåll din tankegång om planering.....Det kan bli många glada överraskningar utan den....

    Kärlek.....Malla

    SvaraRadera
  5. Mm, lite mysigt är det att sitta där i soffan och se när de pinnar fram i spåret.

    SvaraRadera
  6. Steve: det kan ligga en del i det...

    Joanna: jo, det ska väl det.

    DOB: Oftast är det då det blir bäst.

    Malla: det ska jag!

    Nilla: det är ju precis så det är!

    SvaraRadera
  7. Jag jobbar :) Blev en deal så att vi jobbar idag och får två extra dagar efter sommarlovet. Skolan är så liten att det är jag och kollegan som jobbar idag! Ibland blir jag trött på de här onödigt röda dagarna :)

    SvaraRadera
  8. Jag tror aldrig att jag tittat på skidstafett i hela mitt långa liv!!

    SvaraRadera
  9. Trillingnöten: Hoppas du får en bra röd dag!

    Susanna: Kan detta vara möjligt!? Det trodde jag "alla människor gjorde"...i alla fall nordbor ;)

    SvaraRadera