fredag 7 juni 2019

Kan man dö två gånger

Så har jag gjort det igen, läst en av Leif GW Perssons böcker om kriminalkommissarie Evert Bäckström. Jag har läst några böcker i serien tidigare och inte varit speciellt förtjust, men tänkte ge dem en chans till.

Här får Bäckström hjälp att lösa en mordgåta av sin granne, 10-årige Edvin, som på ett läger hittar en dödskalle som han tar med sig hem för att visa upp för sin granne polisen. Evert Bäckström börjar rota i det hela och löser naturligtvis gåtan väldigt kvickt, men på grund av alla inkompetenta personer han har runt omkring sig tar det lite tid innan det hela är officiellt löst.

Under tiden hans kollegor försöker arbeta, äter och dricker Bäckström sig genom boken samtidigt som han försöker få utlopp för sina sexuella behov, dock är just den delen inte lika framträdande som i de tidigare böckerna om honom jag läst.

Visst är det en mordgåta som drivs framåt som är rätt ok, men för egen del blir det absolut den sista boken om "mannen med supersalamin", nu räcker det. Evert Bäckström kan få fortsätta lösa sina mordgåtor på sitt mycket speciella sätt och jag överlåter med varm hand böckerna till de som tycker om dem!

16 kommentarer:

  1. Jag har läst en del böcker av GW men har jag nog fastnat för de av självbiografisk karaktär. Läser hellre de deckare som han dotter, som Malin Giolito Persson skrivit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst något av henne, det kanske kan vara värt att prova.

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Kärleksbesvärjelser
      2) lösning och bot mot all sjukdom
      3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
      4) Äktenskapsbesvärjelser
      5) Graviditetsbesvärjelse
      6) Uppbrottstrollformler
      7) Dödsbesvärjelse
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Hos dig kommer upp varning när man tittar på din blogg, att det försöks läggas in overifierade underligheter men stoppats hos mig för jag har sådana inställningar. Men varningsflagg kommer upp så man ska bli uppmärksam. Ja det finns mycket underligheter numera i dessa medier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter väl mindre bra. Inget jag ser hos mig, men jag kanske ska försöka kolla upp det...

      Radera
  3. Ja, Bäckström och hans salami. Har läst alla Leif GW Perssons böcker med Evert Bäckström. På något sätt tycker jag att det är totalt realistiska. Sådär var "det" högst troligen på 1970-1990-talet på myndigheter och företag. Innan "metoo alltså.
    Förlegat, javisst, men jag gillar böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det blir för mycket "supersalami" för min del ;)

      Radera
  4. GW Persson som författare gillar jag, den självbiografiska var den allra första men Bäckström-serien har jag inte läst, så få se om jag känner som du gör när jag ramlar över dem någon gång. Tack Marina, för recensionen, det är alltid bra att ha fått lite vetskap om hur innehållet i en bok är och kan uppfattas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst hans självbiografiska. Den står i hyllan här, men jag har liksom inte kommit till skott, och är inte säker på att jag kommer att göra det, men vi får väl se...

      Radera
  5. Har läst några GW Persson böcker, helt okej.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag är färdig med hans böcker nu, men man ska ju aldrig säga aldrig.

      Radera
  6. Ja han är lite speciell kära Evert Bäckström. Vi lyssnade på en ljudbok om honom på en bilsemester men har inte läst någon mer efter det.
    Roligt att ni varit i Dubai. Det var mycket som var annorlunda där men väldigt roligt att uppleva och se.
    Önskar dig en fin midsommar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dubai är speciellt! Tack det blev en fin midsommar. Hoppas ni hade det samma!

      Radera
  7. Min man som jag byggde mitt liv med i 23 år lämnade mig och barnen utan ett ord. Allt rasade över mig och jag sträckte ut handen till våra nära och kära och ingen kunde hjälpa. Det kom en tid då han ansökte om skilsmässa även när vi inte hade några problem eller någonsin slogs om något katastrofalt. Dr Isikolo kom till min räddning och fixade problemet jag hade med min man. Han återförenade oss igen och han återvände hem till oss. Livet är verkligen mystiskt och jag trodde aldrig att jag skulle uppleva det jag gick igenom men allt tack vare Dr Isikolo som arbetade för mig och försäkrade mig om de positiva resultaten efter 48 timmar som verkligen blev som han lovade. Han kan också lösa dina problem om du kontaktar honom nu.Sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196 eller mejla: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  8. MIN POJKVÄN KOM TILLBAKA TILL MIG MED HJÄLP AV DR ISIKOLO OCH JAG ÄR VERKLIGEN ÖVERVÄLDIGD
    När allt hopp förlorades för att få mitt förhållande att fungera igen mellan mig och min pojkvän gick jag online för att söka hjälp och jag läste och kontaktade DR ISIKOLO som kom och fixade allt och han kommer att förbli uppskattad av mig resten av mitt liv. För många gånger gick jag igenom känslomässiga trauman på grund av de oändliga problemen jag hade med min man och det ledde till att vi gjorde slut och det var därför jag sökte hjälp och fick reda på DR ISIKOLO som kom till min räddning. Han berättade för mig procedurerna och uppmanade mig att följa, vilket jag gärna gjorde och han försenade inte processen att ge lösningar på mina problem och jag fick resultatet på bara 2 dagar som han försäkrade mig. Bry dig inte om att söka hjälp någon annanstans för han är för bra på att hjälpa människor. Han är pålitlig och ärlig så sms:a honom nu via WhatsApp: +234-8133261196 eller hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Min man hade för vana att alltid sms:a och fixa datum med sina gamla vänner inklusive sina ex. Jag trodde aldrig att det var något problem med sådant förrän han blev känslomässigt tillbakadragen från mig och började bete sig onormalt mot mig och min dotter. Vid det här laget visste jag att jag behövde hjälp akut eftersom jag aldrig ville förlora honom. Dr Isikolo kom till min räddning och problemet var åtgärdat. En av min mans ex lovade att se till att hon skulle ta honom ifrån honom och började manipulera honom att överge mig och min dotter, vilket så småningom skulle ha hänt om Dr Isikolo inte grep in för att hjälpa mig. Strax efter 48 timmar efter att ha åtgärdat problemet blev allt fantastiskt mellan mig och min man och nu har han bett om ursäkt för allt och vi är bra igen. Kontakta Dr Isikolo och tro att han säkert kommer att fixa det problemet åt dig.Maila honom isikolosolutionhome@gmail.com eller Whatsapp honom på +2348133261196

    SvaraRadera