tisdag 15 mars 2011

Krumelurer

Enligt SAOL är en "krumelur" en krokig linje, figur, snirkel eller en benämning på en underlig människa. Några underliga människor tänker jag inte lägga ut bilder på (dom får ni leta reda på själva!), däremot har jag hittat ett antal av naturens egna krumelurer som jag tyckte var så härliga så jag var tvungen att visa dom.







 


 

Ja, naturen är fantastisk på många sätt, inte minst med tanke på olika växters förmåga att överleva i de mest bistra förhållanden. Ett exempel på sådana är de där stackars krukväxterna som på något konstigt vis lyckas med konsstycket att överleva även hemma hos mig. Alla gör det väl inte, men det händer faktiskt...

Mina halvdöda krukväxter finns det heller inga bilder på, men däremot ett par andra exempel på växters förmåga att slå rot där de behöver det!


2 kommentarer:

  1. Verkar vara mycket mer raffinerade krumelurer i Singapore än i Sverige, speciellt de där ormkrumelurerna som ser ut som ormar. Med såna i skogen blir det nog ganska svårt att skilja ut de riktiga från de träiga.
    Men du verkar ju inte rädd av dig. Inte rädd för jätteödlor och ormar i alla fall...? =O

    SvaraRadera
  2. Naturens under är många och värda att beundra. Fina krumelurer du fångat på bild!

    SvaraRadera