fredag 15 april 2011

Teknikens under och SM-guld!

Visst är tekniken fantastisk! Bara med hjälp av en liten ynka sladd så kan vi se svensk tv ända här borta på andra sidan jorden! (Tyvärr så är det väl fler sladdar än den enda lilla ynka, men dom har vi trasslat ihop och gömt i en enda stor hög bakom tv-bänken, så dom syns nästan inte alls...)

Detta fantastiska innebar i alla fall att jag såg Färjestad vinna SM-guld i natt! Jodå, till och med jag masade mig upp med kudden under armen och parkerade  i soffan för att se detta hända. Jag har konstaterat att det räcker ju faktiskt att se en match per säsong, bara man väljer den som betyder något!

I och för sig, så var det ju tur att det blev final, så att någon kom på att vi behövde ytterligare en sladd (jag med mitt obefintliga sinne för tekniska apparater kan tyvärr inte ta åt mig äran för detta). Jag har nämligen konstaterat att den här sladden fungerar även för "icke-sport-program", så nu äntligen ska jag ta mig i kragen och försöka se några avsnitt av "Solsidan" så jag kan vara med och diskutera detta program när jag kommer hem, för jag har förstått att det är något man bara måste se...

Jodå, det där med tekniken är fantastiskt på alla sätt, men nu vore det himla bra om någon kunde komma på en universallösning så att det inte behöver vara 10-talet sladdar, kontakter och dosor som i och för sig bara bildar en hög, men det känns som den högen är onödigt stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar