tisdag 22 juli 2014

Long time no see...


Två veckor, så länge har jag inte haft inläggsuppehåll sedan jag började med det här påfundet att blogga. Det beror dock inte på att det har infunnit sig någon typ av bloggtorka, utan mer internet-torka skulle jag vilja säga...


Maken har nu angjort Sverige på sommarsemester och vi har hunnit med en golfhelg med kompisar i Köpmannebro vid Dalslands kanal och resten av tiden har vi spenderat i vår stuga. Stugan är för närvarande internetbefriad, så där blir det liksom varken bloggskrivande eller bloggläsande. Nu skulle man kunna tro att vi skulle låta den lilla röda stugan förbli en internetfri zon, men så är inte fallet, utan så småningom kommer det att införas även där, vilket innebär att framledes kommer jag också att kunna fylla på inläggsfrekvensen därifrån.


Innan detta kommer att inträffa kommer det dock att bli ytterligare ett litet uppehåll för i morgon tänker vi ta semester ifrån semestern och åka till mysiga Balchik i Bulgarien. En resa där vi ska hälsa på goda vänner och roa oss med "lite annat spännande", om vilket rapport kommer så småningom.


Vi som sagt har tillbringat de senaste två veckorna med typiska sommaraktiviteter, så det här fick bli ett "litet sommarinlägg med tillhörande sommarbilder"...


16 kommentarer:

  1. Med detta fantastiska väder blir det inte mycket tid vid datorn inte. Löste vår internetfria stuga med ett trådlöst kontantkort, funkar toppen
    Låter fint det där med semester från semestern. Ha det fortsatt gott! Kram/Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag skaffade också kontantkort så jag kan använda lite internet, men jag tycker det är lite jobbigt att blogga från mobilen, så det får vara tills det "indragna" fungerar. Ha en fortsatt härlig sommar du med!

      Radera
  2. Åh, vad roligt att du dök upp igen. Jag blev lite orolig eftersom du annars är så duktig på att förvarna när du ska iväg eller så. Men nu vet jag att du lever i en internetfri zon och då blir det ju som det blir med bloggandet. Din sommar verkar vara lika underbar som den är för oss andra som bor lite längre ner i Sverige. Hoppas den håller på länge och att jag, som ett mirakel, blir tilldelad ett antal extra veckor semester av mitt arbete. Som en present eller så. Man kan ju alltid hoppas för man vet ju aldrig eller hur. :)

    SvaraRadera
  3. Jag är helt övertygad om att det kan dyka upp ett par extra semesterveckor, "plötsligt händer det" har jag ju hört! Och det verkar ju absolut som om sommaren är helt fantastisk överallt här i vårt aviga land, så skönt!

    SvaraRadera
  4. Så vackert Sverige är under sommaren. Går inte att jämföra med något annat tycker jag.
    Tror att det kan vara både bra och nyttigt att inte alltid vara uppkopplad. Men litet "abstinensbesvär" får nog jag utan internet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite otäckt är det om man tänker efter hur beroende vi (i alla fall många av oss) blivit av att alltid kunna vara uppkopplade.

      Radera
  5. Fina sommarbilder och önskar trevlig resa!

    SvaraRadera
  6. Bra att du vilat dig från bloggen tycker jag, ett tecken på att du vilat, well done!!! Glad fortsättning på sommaraktiviteterna

    SvaraRadera
  7. Skönt att höra att allt är bra, du har skämt bort oss med regelbundna inlägg. En bloggpaus kan vara bra ibland.
    Ni har så fint väder och det måste vara härligt att få vara i stugan vid sjön.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är vädret mer än fantastiskt och det är ljuvligt att ha tillgång till vatten på så nära håll som vi har ute i stugan.

      Radera
  8. Ja, det är skönt med en bloggpaus ibland. :-)
    sv:
    Visst är det? Gött!!! :-)

    SvaraRadera
  9. Bra med bloggpaus ibland, hoppas att ni får fortsatt trevlig sommar!!

    SvaraRadera
  10. Det verkar som du har det bra. Själv sliter jag med andra manuset och har inte hunnit med att bloggvandra. Oj. Vad det är länge sedan jag var i Bulgarien. 1979. En vecka i Varna. Hette det så? Sedan avslutningsvis en vecka i Sofia. Kram Bosse

    SvaraRadera
  11. Härliga foton, som vanligt. Ibland behöver man vara ifrån nätet, det kan vara rätt skönt. Hoppas ni har det underbart i Bulgarien.
    Kram Kim

    SvaraRadera