onsdag 25 april 2012

Ego-inlägg



Idag ska jag skriva ett ego-inlägg, det vill säga ett inlägg som handlar om mig! varför då? Jo, för att jag har tagit ett sådant där beslut som kommer att påverka mig rätt mycket.

Jag har ju varit tjänstledig ifrån min lärartjänst under tiden vi bott i Singapore, men nu tyckte någon - med all rätt - att det fick räcka på den fronten. Alltså var jag tvungen att ta ett beslut nu och här, och det har jag gjort!

Så nu har jag sagt upp mig och åker tillbaka hit i höst! Jag har alltså valt bort ett regnigt, blåsigt och kallt höstsverige mot ett varmt och skönt Singapore...fast om man ställer det mot varandra så, är valet kanske inte så svårt. sedan är jag helt övertygad om att Karlstad finns kvar och att det väntar på mig.

Jag är också fullt och fast övertygad om att det här är ett av dom där besluten som jag hade ångrat om jag inte hade tagit, och det var ju det jag aldrig skulle göra: Ångra det jag inte gjorde!

Ytterligare lite tid i kontrasternas land, alltså...









26 kommentarer:

  1. wow, vilket beslut! Modigt! Och fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Det gjorde du rätt i! Skulle du ångra dig så finns det jobb för såna som dig...överallt, tror jag

    SvaraRadera
  3. Jag tycker med du gjorde rätt, så det var bra gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns absolut som om det var rätt beslut!

      Radera
  4. Vad bra det känns när man tar ett beslut, vad det än gäller. Karlstad står kvar på kartan, så passa på nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Vänern ska stiga mycket inann det försvinner därifrån.

      Radera
  5. Känns det rätt så är det rätt!

    Heja dig!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Klart att du gjorde ett rätt val.
    Som sagt..Karlstad står kvar.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så skönt för dig att ha tagit ett beslut. Och ett bra sådant också! Karlstad försvinner knappast i första taget och arbete löser sig alltid. Heja dig! :)

    SvaraRadera
  8. Bra gjort. Somliga chanser ges bara en gång i livet och man mår bra och stärks av att ta livsavgörande beslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så jag resonerade, som sagt vissa beslut vet man att det finns stor risk att man ångrear och jag tror inte det här är ett sådant.

      Radera
  9. Låter som ett mycket klokt beslut måste jag säga...hoppas jag också kan göra det i framtiden...alltså...fatta kloka och bra beslut!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kloka behöver dom inte vara - men bra!

      Radera
  10. Verkligen ett häftigt beslut!
    Lycka till med det! :-)
    sv:
    Hahahaha Life of Brian är en riktigt bra film! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det finns en hel hög med bra filmer av det gänget!

      Radera
  11. Klokt och klok... Jag gjorde precis samma sak förra sommaren - sa upp mig från jobbet (för att jag var tvungen). Och fast jag fortfarande inte tycker att jag kunde ta något annan beslut så svider det fortfarande. Mest för att jag inte har något jobb att gå till där jag träffar kollegor och har intellektuella konversationer. De senast åren har gått åt att diskutera märkeshandväskor, manikyr och att gå ut med hunden. Om man bortser fån de nya perspektiv som ett expatriatliv kan ge alltså... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En skillnad kan ju vara att jag har ju möjligheten att välja annorlunda, eftersom jag inte har barn med mig här, så kunde jag ju faktiskt ha valt att åka hem och jobba istället.
      Sedan har jag fullt upp här, dock inte med att diskutera handväskor och manikyr (det har jag faktiskt fortfarande inte provat!), utan med arbete på svenska skolan och sweatidnings redaktion, plus att jag nu ska börja undervisa vuxna singaporianer i svenska, så har jag inga större problem med att få tiden att gå - snarare tvärtom! Sedasn är jag helt övertygad om att det finns vikariat att få där hemma om jag ångrar mig (föga troligt, dock!). Vem vet, det kanske är så att jag till och med ska göra något helt annat när jag återvänder till Sverige, vem vet...

      Radera
  12. Man ska följa sitt hjärta.
    Klokt val.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns som om det var det jag gjorde och det känns bra!

      Radera
  13. Man ska lyssna på sin inre röst och göra det som känns rätt. Jag tror du fattat ett bra beslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas och tror att jag har gjort det.

      Radera