onsdag 10 november 2010

Paraplyernas Mekka

Kan det gå mode i paraplyer? Jodå, det kan det! Här tror jag man kan hitta paraplyer i alla färger, alla sorters mönster, med olika typer av handtag, i olika storlekar och sist - men inte minst - i alla prisklasser!!





Jag har insett att en anledning till att många här går omkring med stora handväskor, är att det ska finnas plats för ett paraply, det är nämligen alltid med. Det kommer också väldigt ofta till användning och det behöver inte nödvändigtvis bero på att det regnar, utan det kan lika gärna bero på solen. Visserligen är det så, att det ofta behövs på grund av att det kommer en störtskur ovanifrån, men jag tror faktiskt att det är ännu fler som använder det som solskydd. Här kan man till och med köpa paraplyer med skydd mot uv-strålning!!







Som jag sa, paraplyer finns i alla färger och mönster: prickigt, blommigt, randigt, rutigt, enfärgat...och om det skulle vara så att man av någon anledning lämnat hemmet utan paraply och det börjar regna, finns det ingen anledning till panik - det finns att köpa överallt!! Och då menar jag överallt, i alla prisklasser! Man kan ju välja att gå in i en märkesaffär och få ett litet gnistrande "gucci" på paraplyet för x antal dollar, eller springa in i en mataffär och köpa ett litet (så litet att det t.o.m. kan få plats i lilla väskan!) sött paraply för 4 dollar. Det är klart, då kanske det inte har något tjusigt utformat handtag, men för mig, som troligtvis lägger det ifrån mig någonstans i alla fall, duger det alldeles utmärkt!



Har för övrigt haft kontakt med flera av er där hemma och förstått att just nu skulle ni behöva ett varsitt jätteparaply - gärna yllefodrat! Med tanke på alla snöstormsrapporter jag fått, så känns det rätt ok att, iklädd linne och kortbyxor, fälla upp ett litet paraply i någon glad kulör som skydd mot lite regn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar