tisdag 29 maj 2012

Att hitta i vilsevärlden


"Man lär sig hitta genom att gå vilse"...visst är det så! Om någon borde veta, så är det jag. med total avsaknad av lokalsinne blir det ju en hel del vilsegående på vägen mot hittandet.

Nu finns det dock ett problem i det hela, och det är att om jag lyckats hitta något, så finns det ju inga som helst garantier att jag någonsin kommer att hitta samma ställe en gång till: Fast å andra sidan blir det ju en himla massa nya ställen istället.



Albert Court Village är ett av mina "irra-runt-fynd". det hittade jag på min väg från punkt A till någon annan punkt. Jag sprang liksom bara på det. Det är en alldeles underbar liten oas mitt i den hektiska storstadstrafiken. Här på innergården finns det små mysiga restauranger där man kan sitta och andas lugn ett tag innan man återvänder ut för att ta itu med storstadspulsen igen.


För er som finns i närheten, kan jag meddela att det finns att hitta i korsningen Serangoon Road - Rochor Canal Road (Little india MRT)

Jag vet att jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen; Singapore är verkligen en kontrasternas stad, precis brevid denna underbart vackra oas med blommiga kakelplattor och utsirade pelare, reser sig ett bostadshus av en något annan kaliber...


Tack snälla steve för att du förärat mig ytterligare en "liebster-blogg" - jättekul! Jag säger som tidigare -eftersom jag tycker ni är fantastiska allihop, ta gärna och plocka med den "hem" och känn att ni är värda den!


12 kommentarer:

  1. Verkligen kontraster!
    Ibland är det bra att gå vilse ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det till och med nödvändigt!

      Radera
  2. Träffade en trevlig tjej fr K-d som flyttar till dina trakter i juli...lovade henne att jag skall koppla ihop er innan hon far. Välkommen hem förresten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket - det ska bli riktigt härligt att komma hem! Ser fram emot att träffa den flyttplanerande tjejen och er alla andra! Ses snart!

      Radera
  3. Hoppas bara du hittar hem igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att märkas inom snar framtid...

      Radera
  4. Visst är det härligt "att gå vilse" ibland?! Känner faktiskt att det skulle vara på sin plats nu. Är sugen på lite äventyr! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att gå vilse kan vara ett fanastiskt äventyr!

      Radera
  5. Haha, känner igen det där! Trots att jag är gammal orienterare har jag ett urkasst lokalsinne, speciellt i städer. Fast man hittar många trevliga ställen på sina irrfärder, det gör man. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det var en himla tur att jag aldrig slog mig på det där med orientering för i så fall hade jag troligen irrat kvar någonstans med min kompass i högsta hugg!!

      Radera
  6. Spännande att känna sig vilsen, men ändå hemma.Jag får numera nöja mig med att gå vilse i mina drömmar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Vilsedrömmar" är inte fel det heller!

      Radera