torsdag 7 juni 2012

En vecka och acklimatiserad!



Nu har det gått en vecka sedan jag angjorde svensk mark och allt känns "precis som vanligt". Det går fort att falla in i den vanliga lunken. Eller "vanlig och vanlig" förresten, jag jobbar ju inte, vilket innebär att det inte blir den varianten av lunk, utan bara den roliga, den med att träffa familj och alla kompisar och göra allt det där jag vill göra.


Visst finns det saker som är bättre här och det finns saker som är bättre där, fast det bästa är nog att inte försöka jämföra, utan bara konstatera, precis som Magnus och Brasse sa en gång, att "här är här och inte där, här är där vi är".

Och just nu är jag här, fast inte imorgon, då är jag där - då åker dottern och jag till Prag!

6 kommentarer:

  1. Du hinner ju knappt hem innan du drar iväg igen! Hoppas ni får en underbar resa till Prag!

    SvaraRadera
  2. Intressant (=konstigt)att se svenska bilder på din blogg.
    Snart har vi kanske Pragbilder också?

    SvaraRadera
  3. Skönt att vara hemma hoppas värmen finns där å. Ser du ska till Prag,, underbara Prag! vi gjorde en resa år 2010 i Tjeckien.. förrutom *Prag reste vi till Ostrava en fin kulturstad det med men Prag är fint men sååååååååå turistiskt!

    Ha de gott!

    SvaraRadera
  4. Visst känns det konstigt att lämna hemmet och komma hem. För mig som tillbringat 20 år i utlandet börjar jag känna mig som turist i mitt eget hemland - även fast man samtidigt känner sig så hemma... Förvirrande det där.
    Det jobbigaste är att jag räknar om alla priser till Euro.
    Ha en fortsatt skön sverigevistelse.

    SvaraRadera
  5. Det verkar som vanligt. Nu när du varit "stilla" en hel vecka så är det dags att packa väskan för en resa igen. Ordet enahanda finns väl inte längre i din vokabulär. En trevlig Pragvistelse och fortsatt trevlig Sverigevistelse önskar jag dig.

    SvaraRadera
  6. Grattis Marina! Du vann ett ex av Förfärande är var Ängel - maila din adress så skickar vi den.
    Grattis!

    SvaraRadera