lördag 16 juni 2012

Sista delen om prag

För att sammanfatta vår helgtipp till Prag, så kan jag absolut säga att det var en trevlig vistelse som definitivt smakar mer!

Vårt hotell var helt ok, vi betalade ca 700 kronor per natt för ett centralt boende med frukost. Det är synd att påstå att det var speciellt mycket lyx och flärd på hotellet, men eftersom vi tillbringade minimal tid där, så var det fullt tillräckligt. För min del så är det viktigaste att det är rent och funktionellt och det var det!

Jag kan inte påstå att det var enkelt att hitta, men det är nära och gångavstånd till det mesta, vilket gjorde att det var helt ok att irra omkring lite. Med en bra karta och en guidebok i handen, så löser det sig oftast rätt bra i alla fall.

Som sagt, så många vackra hus med så många fantastiskt vackra statyer och skulpturer har jag aldrig sett tidigare. Med risk för att det blitr tjatigt, kommer här ytterligare bilder som naturligtvis inte gör staden helt rättvisa, men vackert och mysigt var det...





















13 kommentarer:

  1. Vackert, vackert måste definitivt dit innan jag....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra ide tycker jag...

      Radera
  2. Prag kan man återvända till många gånger. Fina bilder. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär vad jag har tänkt mig - att återvända fler gånger!

      Radera
  3. Jag får börja spara. Dit vill jag verkligen åka någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det kan vara ett bra val, även om jag inte gjort så många storstäder i Europa, så inbillar jag mig att just Prag är en pärla.

      Radera
  4. Vilket ställe.
    Och vilka bilder!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Prag också i mitt hjärta! Första gången jag var där var alleles efter friheten. Den gången var det människors gnista och hopp för framtiden, som grep mest.

    Dina bilder fick mig att önska mig dit igen! En underbar stad att bara vara i och njuta av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att det var något alldeles speciellt att befinna sig där då, och som det går väldigt lätt att förälska sig i nu med!

      Radera
  6. Håller med om att Prag är en trevlig och fin stad. Speciellt vackert tycker jag det är att titta över floden mot borgen sent på kvällen. Det är så fint ljus då. Har bara varit där sent om hösten dock.
    Fina bilder - jag blev sugen på att åka dit igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att sen höst är ett alldeles utmärkt tillfälle med tanke på alla färjer - och förresten så tror jag alla årstider är vackra där...

      Radera